شهر خبر

نیازمند داشت در پرتغال تلف می‌شد/ ساپینتو باید اخلاق‌مداری را اولویت قرار بدهد

نیازمند داشت در پرتغال تلف می‌شد/ ساپینتو باید اخلاق‌مداری را اولویت قرار بدهد

دروازه‌بان اسبق سرخابی‌های پایتخت به بیان نظراتش در خصوص تیم ملی، تیم‌های لیگ برتری و دروازه‌بان‌های اعزامی به جام جهانی پرداخت.

سعید عزیزیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در حاشیه دیدار دو تیم فوتبال سایپا و ون‌پارس درباره افت تیم‌های درجه سالیان گذشته اظهار داشت: تیم‌های بزرگی که هم‌اکنون در سطوح پایین فعالیت دارند دچار کم توجهی شده‌اند و انگار اراده‌ای برای موفقیت دوباره آن‌ها وجود ندارد. تیم‌هایی که نخواهند هزینه کنند به سراغ بازیکنان باکیفیت نمی‌روند و نتیجه‌اش سقوط است.

وی افزود: بازی‌های لیگ یک را دنبال می‌کنم و خودم هم در خوشه طلایی فعالیت داشتم. سایپا تیم خوبی دارد اما پس از گلزنی به دفاع رفت. استراتژی‌اش بازی مستقیم است و پله پله بازیسازی نمی‌کند. به طور کلی تیم‌ها اختلاف زیادی ندارند. از هفته دهم به بعد هم می‌توان گفت کدام تیم‌های برای صعود می‌جنگند و کدام برای عدم سقوط.

دروازه‌بان اسبق تیم‌های مشهور تهرانی درباره انتخاب مدعیان قهرمانی لیگ برتر عنوان کرد: سخت است مدعیان اصلی را انتخاب کنیم. استقلال، پرسپویس، سپاهان، گل‌گهر و فولاد تیم‌های مدعی هستند. شرایط پرسپولیس؟ سرخ‌پوشان در بازی‌های ابتدایی چندان خوب نبودند اما از هفته سوم به بعد بهتر شدند. به نظرم پرسپولیس آن‌چنان خوب نبود و دچار افت شده و در بازی مقابل سپاهان سروش رفیعی دیر به ترکیب اضافه شد.

وی درباره شرایط استقلال گفت: این تیم به دلیل قهرمانی بدون شکست در لیگ سال گذشته امسال شرایط سخت‌تری نسبت به گذشته دارد. تیم‌ها مقابل این تیم محکم‌تر بازی می‌کنند و اگر استقلال نتواند نتیجه بگیرد دچار افت می‌شود. ساپینتو؟ او مربی بدی نیست اما باید اخلاق‌مداری را بیشتر در اولویت قرار دهد و پرخاش نکند. از لحاظ فنی؟ خوب بوده. حالا ابتدای فصل است و در نیم فصل می‌توانیم بسنجیم خوب است یا خیر.

عزیزیان درباره دروازه‌بان‌های پرسپولیس و استقلال افزود: در جمع سرخ‌پوشان بیرانوند گلر یک تیم ملی است و خوب کار می‌کند. دروازه‌بان دوم هم گوهری است که تجربه نسبی خوبی دارد و می‌تواند جا پای بزرگان بگذارد. در استقلال حسینی و رضایی دو دروازه‌بان خوب هستند. حسینی سال گذشته عملکرد خوبی داشت. او هم فنی خوب است و هم اخلاقی. به نظرم او یکی از مسافران جام جهانی است. رضایی هم هر زمان به زمین رفته خوب کار کرده است.

پیشکسوت فوتبال درباره شرایط تیم ملی هم گفت: مقابل اروگوئه خوب بودیم اما مقابل سنگال اولویت‌مان دفاع بود. زمانی که گل را دریافت کردیم با اولین حمله به گل رسیدیم. پس وقتی می‌توانیم به راحتی گل بزنیم، چرا حمله نکنیم؟ درست است که نباید در جام جهانی قطر شکست بخوریم اما آن‌جا ویترین فوتبال است. تیم بدی نداریم و می‌توانیم شگفتی‌ساز شویم اما نباید صرفا دفاع کنیم. حضور کی‌روش؟ وقتی کی‌روش سرمربی شده یعنی باید به مرحله بعد صعود کنیم. تغییر سرمربی یعنی حتما مربی خوبی نسبت به مربی قبل آمده است.

515

عزیزیان درباره دروازه‌بان سپاهان گفت: به نظرم پیام نیازمند داشت در پرتغال از بین می‌رفت و تلف می‌شد. بسیار خوشحالم که او به ایران بازگشته و در سپاهان می‌درخشد. او آینده خوبی دارد. عابدزاده هم در تیم امید با خودمان کار کرد و کیفیت پایینی ندارد. برای جام جهانی قطر به نظرم کی‌روش، نیازمند، حسینی و بیرانوند را همراه تیم ملی خواهد برد.

خبرنگار: علی شفیعی جم

انتهای پیام