شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#خودرو#مجلس شورای اسلامی

جدی در تشریح جلسه کمیسیون صنایع مجلس:

راهکار رفع مانع «گواهی اسقاط» از مسیر تولید مشخص شد

راهکار رفع مانع «گواهی اسقاط» از مسیر تولید مشخص شد

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو و چگونگی اصلاح سازوکار فرآیند اسقاط خودرو خبر داد.

علی جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح نشست امروز (۲۴ مهر ماه) این کمیسیون، گفت: بررسی لایحه دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو از صحن علنی برای بررسی پیشنهادات نمایندگان ارجاع شده بود، در دستور کار جلسه امروز کمیسیون قرار داشت.

وی بیان کرد: بنا بر جلسه امروز کمیسیون مقرر شد در صورت نبود گواهی اسقاط به ازای واردات کامیون، کامیونت و کشنده‌ها، ۱.۵ درصد از ارزش گمرکی به صندوق حمایت از صنایع پیشرفته زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز شود. همچنین باید برای خودروهای تولید داخلی، ۱.۵ درصد از قیمت خودروی صفر به این صندوق واریز شود.

جدی عنوان کرد: بررسی طرح ارتقای جایگاه تحقیق و توسعه و نوآوری صنعت و معدن در کشور با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشور موضوع دیگری بود که در دستور کار جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن قرار داشت که بنا بر نظر کمیسیون، طرح مذکور برای بررسی بیشتر به کمیته مربوطه ارجاع شد.

لازم به ذکر است در جلسات علنی اخیر مجلس شورای اسلامی، موانع ایجاد شده بر مسیر تولید به دلیل نبود گواهی اسقاط مورد بررسی قرار گرفت و مجلس در پی آن بود که با الحاق یک تبصره به قانون «ساماندهی صنعت خودرو»، این موانع را برطرف سازد.