شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیفون#اپل

جریمه سنگین اپل برای برای فروش آیفون بدون شارژر

جریمه سنگین اپل برای برای فروش آیفون بدون شارژر

جریمه سنگین اپل برای برای فروش آیفون بدون شارژر
دادگاهی در برزیل شرکت اپل را ۱۹ میلیون دلار جریمه کرد و به این شرکت آمریکایی دستور داد آیفون‌های جدید را در این کشور با شارژر فروشد.

به گزارش ثریا دادگاه ایالت سائوپائولو در پرونده شکایت انجمن وام گیرندگان، مصرف کنندگان و مالیات دهندگان، علیه اپل حکم داد و اعلام کرد این شرکت با فروش محصول پرچمدار خود بدون شارژر، مرتکب شیوع های اجحاف آمیز شده است و مصرف کنندگان را مجبور می کند محصول دومی را خریداری کنند تا محصول اولی که خریده اند، کار کند.

اپل اعلام کرد علیه این حکم، درخواست تجدیدنظر خواهد کرد. این شرکت فناوری پیش از این، مدعی شده بود هدفش از این اقدام، کاهش انتشار کربن بوده است.

سازمان حمایت از مصرف کننده سائوپائولو هم اپل را در سال ۲۰۲۱ به دلیل حذف آداپتور برق از آیفون ۱۲ و نقض قانون حمایت از مصرف کننده برزیل، دو میلیون دلار جریمه کرده بود.

وزارت دادگستری برزیل در سپتامبر، فروش آیفون بدون شارژر را ممنوع و اپل را ۲.۳۸ میلیون دلار جریمه کرد و به سازمان مخابرات ملی برزیل دستور داد رجیتسر آیفون ۱۲ را لغو کند. اپل به دنبال درخواست تجدیدنظر برای این حکم است.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، اپل در سال ۲۰۲۰، در هنگام عرضه آیفون ۱۲ به بازار، فروش شارژر به همراه این گوشی را متوقف کرد و مدعی شد با این تصمیم، در مصرف ۸۶۱ هزار تن مس، روی و قلع صرفه جویی می شود. اما وزارت دادگستری برزیل ادعای اپل را نپذیرفته و به این شرکت اعلام کرد می تواند به شیوه های دیگری مانند پشتیبانی از کابل یو اس بی سی  در محصولاتش، به حفظ محیط زیست کمک کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا