شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حافظ#رئیس جمهور#آمریکا

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان:

رئیس جمهور لبنان باید حافظ منافع ملی این کشور باشد

رئیس جمهور لبنان باید حافظ منافع ملی این کشور باشد

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت که ما دنبال رئیس جمهوری هستیم که مطیع اوامر آمریکا نباشد و حافظ منافع ملی لبنان باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت که ما دنبال رئیس جمهوری هستیم که مطیع اوامر آمریکا نباشد و حافظ منافع ملی لبنان باشد.

وی عنوان کرد: چه کسی ماهیت این دشمن نژادپرست و جنایتکار را آشکار کرد و این دشمن را اسیر معادله‌ای کرد که تنها به اراده ملت مقاوم لبنان تن بدهد؟

رعد تصریح کرد: دشمن، استخراج گاز از آب‌های منطقه‌ای ما را پذیرفت؛ باید پرسید علت موافقت دشمن با این موضوع چه بود؟ زیرا حزب الله این مسئله را تحمیل کرد. اگر قدرت حزب الله و سلاحش و نگرانی دشمن از ورود به یک جنگ پرهزینه نبود، قطعاً با چنین مسئله‌ای موافقت نمی‌کرد.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت عنوان کرد: ما در گذشته و اکنون به این دشمن اطمینان نداشته ایم و هرگز نخواهیم داشت، به همین علت تا به امروز موضع خود را علنی نکرده‌ایم. اکنون دشمن موافقت خود را با این توافق اعلام کرده است، ولی پس از امضای آن، خواهیم دید که چگونه اجرای آنچه را تضمین خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه این مسئله مایه افتخار همه در لبنان است، گفت: کسانی که بنا به دلایلی، حزب الله را به سخره می‌گرفتند، به دنبال منافع خصوصی خود بودند و هیچ ارتباطی به منافع کشور نداشتند. اما آیا پس از این توافق، می‌توانند بگویند که برای تضمین اجرای این توافق، نیازی به مقاومت نیست؟

رعد تأکید کرد که رئیس جمهور آینده لبنان باید فردی باشد که نقش این جنبش در حفاظت از حاکمیت ملی این کشور را به رسمیت بشناسد.