شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پارالمپیک

پانزدهمین جشن بزرگداشت روز ملی پارالمپیک برگزار شد

پانزدهمین جشن بزرگداشت روز ملی پارالمپیک برگزار شد

صبح امروز استادیوم دوازده هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی بار دیگر شاهد حضور پرشور کودکان و نوجوانان دارای معلولیت و خانواده های آنها در جشن بزرگ روز ملی پارالمپیک بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، امسال و پس از دو سال وقفه که به علت همه گیری بیماری کرونا ایجاد شده بود، این جشن در سطحی بزرگ در تهران و سراسر کشور با حضور روسای فدراسیون های ورزشی، معاونین وزارت ورزش و جوانان، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی و دبیرکل و اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد و بار دیگر شور و هیجان جنبش پارالمپیک در معرض نمایش قرار گرفت.

شرکت کنندگان در این مراسم که بیشتر از کودکان و نوجوانان دارای معلولیت و خانواده های آنها بودند، پیش از آغاز مراسم در کارگاه های آموزشی، ورزشی و تفریحی که در محوطه بیرون از سالن برپا بود، حضور یافتند و با رشته های مختلف پارالمپیکی آشنا شدند و از برنامه های متنوع این کارگاهها استفاده نمودند.

پیش از  ورد به سالن، مراسم اهدای مدال یادبود جشن روز ملی پارالمپیک به کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این مراسم توسط چهره های برجسته ورزشی و هنری و نیز مسئولین ورزش کشور صورت گرفت که تصاویری دیدنی و به یاد ماندنی از این بخش از مراسم به ثبت رسید.

پس از آن مراسم جشن بزرگ روز ملی پارالمپیک با قرائت قرآن، اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران  و اجرای زنده سرود ملی توسط گروه مارش نظامی به صورت رسمی و بسم الله مرشد ورزش اصیل پهلوانی ایران، آغاز شد و سید جواد هاشمی و محمد رضا علیمردانی اجرای این برنامه را بر عهده داشتند.

آتنا محمدی ها، ملی پوش جوان تیم پارادو ومیدانی و دارنده دو نشان طلا از بازی های پاراآسیایی جوانان بحرین ۲۰۲۱، با قرائت متن خوشامد، مقدم شرکت کنندگان را گرامی داشت و پس از آن ورزشکاران نمونه و قهرمان با پرچم های فدراسیون های جهانی مراسم رژه را انجام دادند.

در ادامه پیام تصویری اندرو پارسونز، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک که به صورت اختصاصی برای این مراسم ارسال شده بود، به نمایش درآمد و مورد توجه حضار قرار گرفت. پس از آن ماجد راشد، رئیس کمیته پارالمپیک آسیا نیز که مهمان ویژه این مراسم بود، به ایراد سخنرانی پرداخت و از حضور در جمع مدعوین در مراسم روز پارالمپیک ابراز خرسندی کرد.

اجرای گروهی سرود " سلام فرمانده"، سرود " یا علی بگو" اجرای ورزش گروهی توسط گروه های مختلف افراد دارای معلولیت، برنامه نمایشی تیراندازی با کمان و انجام حرکات ورزشی و مهارتهای انفرادی ورزش همگانی و نیز انجام حرکات ورزشی با حضور قهرمانان ملی  در رشته های پاراتکواندو، بسکتبال با ویلچر بانوان، بوچیا، دوچرخه سواری، بدمینتون، هولاهوپ، جودو، تنیس روی میز و طناب زنی از دیگر قسمتهای این برنامه بود.

از دیگر بخشهای جذاب برنامه امروز می توان به برگزاری مسابقه فوتبال بین تیم کوتاه قامتان و قطع عضو با تیم هنرمندان اشاره کرد که مورد توجه قرار گرفت.

اجرای برنامه شاد و کودکانه نیز با اجرای مسعود روشن پژوه و هنرمندان دیگر، حسن ختام جشن بزرگ روز ملی پارالمپیک در تهران بود.

بدین ترتیب پانزدهمین جشن روز ملی پارالمپیک نیز به کار خود پایان داد و امید می رود برگزاری آن همانند هر سال بتواند در جذب هر چه بیشتر افراد دارای معلولیت به جنبش پارالمپیک و نیز آگاهی بخشی به عموم جامعه نسبت به این جنبش بزرگ و تلاش برای تغییر نگرش جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت و توانمندی های آنها، موثر باشد.

انتهای پیام