شهر خبر

ضربه بزرگ اختلالات پیامکی و اینترنتی به کسب وکارهای فناوری مالی

ضربه بزرگ اختلالات پیامکی و اینترنتی به کسب وکارهای فناوری مالی

فردای اقتصاد - با گذشت سه هفته از شروع اختلالات اینترنت و فیلترینگ از روز جمعه شاهد اختلال در سرویس پیامک‌های گروهی بوده‌ایم که باعث ایجاد اختلال در کسب وکارهای حوزه‌های مختلف شده است. 

صادق رضایی مدیرعامل شرکت لوانت در گفت و گو با برنامه « تک شاخ پلاس» معتقد است که دسترسی پذیری به سرویس‌ها به شکل جدی دچار اختلال شده و این به خصوص باعث چالش جدی برای کسب وکارهای حوزه فینتک در کشور شده است.

به گفته رضایی وقتی اینترنت به طور ساعتی قطع و وصل می‌شود ساعت‌های فعالیت کسب وکارها هم دچار تغییر شده و وقتی در بسیاری از ساعات روز اینترنت دچار قطع یا اختلال است عملا نظم رفتاری کسب وکارها دچار مشکل شده است. 

رضایی معتقد است: تمام سرویسهای مالی الان بر اساس رمز یکبار مصرف یا رمز پویاست و وقتی شما این سرویس را به ناگهان قطع می‌کنید تمام کسب وکارهای لندتک فرآیندهایشان از کار می‌افتد. 

رضایی گفت: یکی از مشکلات این است که ما اصلا خبری نداریم چه زمانی سرویسها قطع یا وصل می شود و اصلا کسی اطلاعی در این زمینه به کسب و کارها نمی‌دهد.

مرتبط: چطور بدون اینترنت از اقتصاد دیجیتال صحبت می‌کنیم؟

به گفته وی کسب وکارها در طی سالیان اخیر سرمایه‌گذاری زیادی روی ایجاد محتوا و جلب اعتماد در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام انجام داده‌اند و فیلتر این شبکه‌ها که زمانی کاملا قانونی بوده به طور ناگهانی شاهرگ اصلی ارتباط کسب وکار با مشتریانش را قطع کرده است. این موضوع باعث بی اعتمادی و استرس و چالش‌های دیگر برای مشتریان کسب وکارها می‌شود که می‌تواند عواقب زیادی ایجاد کند.

به عقیده رضایی تغییر چارچوب‌های شغلی هم از دیگر تاثیرات وضعیت فعلی است تا دیروز کارشناس سئو داشتیم کلی افراد شغلشان این بوده بتوانند به کسب وکارها برای دیده شدن بهتر در جست و جوگرها کمک کنند و حالا در یک شب کارشناسان سئو بیکار شده‌اند. 

از سوی دیگر در کشور تلاش زیادی از سوی حاکمیت صورت گرفته و زیرساخت‌های خوبی شکل گرفته و بازیگران خصوصی ودولتی متنوعی پیرامون این زیرساخت‌ها شکل گرفته اما با قطع ناگهانی این سرویس‌ها حالا اعتماد به این سامانه‌ها و اطمینان از کارکردشان در حال از بین رفتن است. 

تک شاخ پلاس، برنامه‌ای است که روزانه ذره‌بینی روی جدیدترین ومهمترین وقایع دنیای تکنولوژی و اینترنت می‌اندازد. 

در همین زمینه ببینید: قطع اینترنت باعث جدا شدن از انقلاب صنعتی ایران با جهان می‌شود