شهر خبر

ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی در شش ماه اول سال

ایجاد 6 هزار فرصت شغلی در شش ماه اول سال

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران از ایجاد حدود 6 هزار فرصت شغلی درشش ماه نخست سال خبر داد و گفت: در حال حاضر 17 هزار و881 طرح اشتغال تحت نظارت و خدمات فنی و پشتیبانی کمیته امداد استان تهران هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی سلامی معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد استان تهران با تأکید بر اینکه امسال طبق مصوبه معاونت اشتغال و خودکفایی ایجاد حدود 30 هزار شغل توسط کمیته امداد استان تهران پیش‌بینی شده است، گفت: تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند پنج دهک پایین جامعه پرداخت می‌شود و در همین جهت برنامه ریزی برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند به ویژه جوانان مستعد اشتغال از اولویت‌های اصلی این نهاد است.

وی افزود: این نهاد برای تحقق اهداف خود در زمینه ایجاد اشتغال از ظرفیت‌های مختلفی چون خیّران و جهادگران کارآفرین، مراکز مشاوره شغلی، آموزشگاه‌های کسب‌وکار، مؤسسات کاریابی، کارفرمایان، شهرک‌های صنعتی، هیئت‌های شناسایی و نظارت بر راهبران، بانک‌ها و مؤسسات مالی، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای محلی، شرکت‌های فنی، مهندسی و دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فن‌آوری استفاده می‌کند.

سلامی با بیان اینکه در حال حاضر 17 هزار و881 طرح اشتغال تحت نظارت و خدمات فنی و پشتیبانی کمیته امداد استان تهران هستند، اظهار کرد: ارائه مشاوره و آسیب‌شناسی برای طرح‌های اشتغال مددجویان با هدف تقویت و پایدارسازی این مشاغل توسط ناظران فنی این نهاد انجام می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری 8 هزار و 702 مورد طرح اشتغال به مبلغ 822 میلیارد تومان به منظور دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند که از این تعداد تاکنون به2 هزار 573 مورد با مبلغ 226 میلیارد و 553 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی تأکید کرد: مبلغ پرداخت تسهیلات اشتغال نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته 84 درصد افزایش داشته است.

سلامی اظهار کرد: حدود 6 هزار فرصت شغلی در شش ماهه نخست سال جاری از طریق طرح‌های هدایت شغلی، راهبری شغلی و کاریابی ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران، خاطرنشان کرد: 659  خانوار نیز از محل دریافت تسهیلات اشتغال در شش ماهه نخست سال جاری خودکفا و از چرخه حمایتی خارج شده اند.

انتهای پیام