شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت

بهادری‌جهرمی:

دولت در مسیر پیشرفت صنعت هسته‌ای کشور بسیار مصمم و جدی است/ کشور به سمت بومی‌سازی راکتورها حرکت می‌کند

علی بهادری جهرمی

سخنگوی دولت گفت: صنعت هسته‌ای کشور صنعت پیشرویی است و همانطور که رهبرانقلاب فرمودند، باید سرریز این دانش بتواند در حوزه‌های مختلف مورد بهره‌برداری قرار بگیرد که دولت در این مسیر بسیار مصمم و جدی است.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه نشست شورای هماهنگی مرکز اطلاع رسانی دستگاه اجرایی کشور که در سازمان انرژی اتمی برگزار شد، گفت: در این جلسه به تناسب حضور در مجموعه سازمان انرژی اتمی، برخی اقدامات و دستاوردهای بسیار خوب، امیدوار کننده، افتخار آمیز و غرورآفرین کشور عزیزمان در حوزه انرژی اتمی از سوی سخنگو و رئیس محترم این سازمان گزارش شد.

وی افزود: جهت‌دهی و اولویت فعالیت‌ها به سمت صنعتی‌سازی و بهره‌برداری‌های اقتصادی، درمانی و بهداشتی از این صنعت در حوزه‌های مختلف کشاورزی، بهداشتی و صنعتی بود که الحمدالله بسیاری از این‌ها به سمت صنعتی‌ سازی پیش رفته است.

سخنگوی دولت اظهار کرد: امروز الحمدالله ۲۰۰ مرکز درمانی در کشور از ۵۰ رادیودارو مختلف که همه محصولات سازمان انرژی اتمی هستند، برای درمان در حوزه‌های مختلف بهره‌برداری می‌کنند.

بهادری جهرمی ادامه داد: یکی دیگر از اولویت های کشور این بوده که در حوزه ظرفیت برق تولیدی، ما با یک افزایش جدی و چشمگیر مواجه باشیم و دستوری که رئیس‌جمهور در بازدیدشان در سفر استانی بوشهر داشتند، مبنی بر این بود که بتوانیم ظرفیت تولید برق هسته‌ای‌مان را به ۱۰ هزار مگاوات برسانیم و فازهای ۲ و ۳ بوشهر برای این کار شروع شده است. الحمدالله کشور به سمت بومی‌سازی راکتورها حرکت می‌کند و به نوعی به این سمت می‌رود که بتواند عضو باشگاه تولیدکنندگان راکتورهای تحقیقاتی در سطح جهان باشد؛ این مسیر هدف گذاری شده برای کشور ان‌شاءالله نوید آینده بسیار روشنی را برای صنعت هسته‌ای و سایر صنایع و حوزه کشاورزی و دارویی و درمانی که می‌توانند از این صنعت بهره‌برداری کنند، خواهد داد.

سخنگوی دولت در پایان اظهار کرد: صنعت هسته‌ای کشور صنعت پیشرویی است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، باید سرریز این دانش بتواند در حوزه‌های مختلف مورد بهره‌برداری قرار بگیرد که دولت در این مسیر بسیار مصمم و جدی است و این مسیر را با سرعت حرکت شتابان‌تری پیش خواهد برد.