شهر خبر

انتخاب اعضای "کارگروه ارزیابی و نظارت" شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

انتخاب اعضای "کارگروه ارزیابی و نظارت" شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی درخصوص جزئیات جلسه اخیر این شورا اظهار داشت: روز چهارشنبه ۲۰مهرماه انتخاب اعضای کارگروه ارزیابی و نظارت شورای ائتلاف در دستور کار قرار گرفت و برای ترکیب این کارگروه رأی گیری شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی درخصوص جزئیات جلسه اخیر این شورا اظهار داشت: روز چهارشنبه ۲۰مهرماه انتخاب اعضای کارگروه ارزیابی و نظارت شورای ائتلاف در دستور کار قرار گرفت و برای ترکیب  این کارگروه رأی گیری شد.

رسولی گفت: طبق اساسنامه مصوب شورا  5 نفر به عنوان عضو حقیقی و 6 نفر به عنوان عضو حقوقی در این کارگروه ۱۱نفره به نظارت بر عملکرد منتخبان شورای ائتلاف در مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی خواهند پرداخت. 

 اعضای انتخاب شده عبارتند از:

اعضای حقیقی:

مهدی چمران

حجت الاسلام علی سعیدی

پرویز سروری

حمیدرضا ترقی

عباس سلیمی نمین

اعضای حقوقی:

رئیس شورای ائتلاف

دبیر شورای ائتلاف

سخنگوی شورای ائتلاف

معاون امور بانوان

معاون سازماندهی و شبکه سازی اجتماعی

معاون امور استانها

رسولی همچنین افزود: این کارگروه بنا به ماموریت محوله وظیفه دارد ضمن تدوین آیین نامه ای به بررسی عملکرد افراد معرفی شده از سمت ائتلاف بپردازد تا شورا  بتواند پاسخگوی اعتماد مردم بوده و در آینده تصمیماتی مبتنی بر مستندات و بررسی های دقیق عملکردی اتخاذ شود.

همچنین غلامعلی حدادعادل در ابتدای جلسه اخیر شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اغتشاش‌های اخیر گفت: وقوع چنین حوادثی دور از انتظار نبوده و نیست. هر فردی ماهیت انقلاب اسلامی را بشناسد و به عظمت این انقلاب پی برده باشد، از این نوع حوادث غافلگیر نخواهد شد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در ادامه افزود: اتفاقی که با وقوع انقلاب اسلامی در دنیای معاصر افتاد این بود که این انقلاب در برابر تفکر حاکم بر دنیای غرب از رنسانس تا امروز که همانا تبلیغ و ترویج ایدهٔ جدایی دین از سیاست بود، ایستاد و نمونه‌ای از حکومت دینی و اسلامی را احیا کرد. انقلاب اسلامی در حالی اتفاق افتاد که اروپا در ۵۰۰ سال اخیر مدعی بود دوره حکومت‌های دینی به پایان رسیده است. غرب با هر چیزی که مخالف بوده و آن را خطری برای خود بداند، بر آن مهر ارتجاع و عقب‌ماندگی می‌زند. اما بر خلاف این تصویرسازی غرب، حالا در قرن ۲۰ و ۲۱، حکومت دینی و نظام اسلامی ایران در برابر فکر جدایی دین از سیاست قد علم کرده است و مبانی این تفکر را به چالش کشیده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جدایی‌ناپذیر بودن سکولاریسم از تجدد و مدرنیته گفت: انقلاب اسلامی نقطه مقابل سکولاریسم و جدایی دین از سیاست است. حکومت دینی برای دنیای غرب یک زنگ خطر بزرگ است چرا که مردم را با ایمان و انگیزه دینی به کنش سیاسی دعوت می‌کند. صدور و گسترش پیام انقلاب اسلامی برای جهان اسلام و بشریت امروز،  یک کابوس هولناک برای نظام سلطه است و در طول ۴۳ سال گذشته، تمام تلاش غرب تضعیف و براندازی انقلاب ایران اسلامی بوده و این تلاش در دوران جدید در فضای مجازی ظهور و بروز پیدا کرده است. در فضای مجازی ایرانی ساخته شده که کاملاً مغایر با ایران واقعی است. در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که امروز تبدیل به ابزاری برای دنیای استکبار شده، آن چنان خبر و شایعه می‌سازند که از ایران جز خرابی و اغتشاش و درهم‌ریختگی خبر دیگری نیست. آن‌ها می‌خواهند چنین القا کنند که ایران بر باد رفته و در حال فروپاشی است. اما ایران واقعی، ایرانی است که خار چشم دشمنان است و مقتدرانه و باشکوه در حال حرکت به سوی اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.  این توطئه‌ها و طراحی‌های دنیای استکبار نه برای اولین بار است و نه آخرین خواهد بود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پایان سخنان خود خطاب به نیروهای انقلاب گفت: دشمن امروز با تمام عِده و عُدهٔ خود به جنگ انقلاب اسلامی آمده است. این توطئه‌ها و اغتشاش‌ها باید ما را هوشیارتر کند. هدف ما باید خدمت به مردم و پیشرفت کشور باشد. مردم سرمایه اصلی این انقلاب شکوهمند هستند. هر حزب و جریانی که به دنبال سهم‌خواهی و قدرت‌طلبی باشد، از توطئه دشمنان این آب و خاک غافل است. دست‌هایمان را به هم بدهیم و با اخلاص و همدلی و اعتمادی که مردم به ما داشته‌اند، برای تحقق ایرانی سرافراز و سربلند تلاش نماییم.

انتهای پیام