شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیلاب

هشدار سیلاب ناگهانی در این استان ها/ 8 استان بارانی می شود

کدخبر: ۵۲۷۸۳۵
سازمان هواشناسی از بارش باران و وزش باد شدید در برخی استان‌های کشور خبر و نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی، آب‌گرفتگی و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد.
هشدار سیلاب ناگهانی در این استان ها/ 8 استان بارانی می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از امروز تا ظهر فردا در استان‌های گیلان، غرب مازندران، بخش‌هایی از اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش‌های پراکنده‌ باران،‌گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه به‌تدریج گستره بارش‌ها به استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز کشیده می‌شود و با تقویت جریانات شمالی بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر تشدید خواهد شد و دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

روز چهارشنبه نیز برای این مناطق بارش پراکنده پیش‌بینی شده است. یکشنبه و دوشنبه هفته آینده برای جنوب شرق و نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه شرقی کشور، شمال اصفهان و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام  سازمان هواشناسی  پنجشنبه در بخش‌هایی از شمال غرب و غرب وزش باد شدید روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو پایداری حاکم است. همچنین تا روز سه‌شنبه در نوار شمالی کشور کاهش دما و از چهارشنبه تا آخر هفته افزایش دما پیش‌بینی شده است.

به گزارش تسنیم‌، آسمان تهران امروز قسمتی ابری تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای پایتخت امروز 30 درجه بالای صفر خواهد بود.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد احتمال گردوخاک

منطقه اثر:

یکشنبه 1401/07/24: گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال زنجان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد جاده‌ای، به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی به‌شکل محدود و محلی، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: پرهیز از سفرهای برون‌شهری غیرضروری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو و انجام تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش شیو فشاری سطح زمین

نوع مخاطره: وزش باد شدید موقت، احتمال خیزش گردوخاک محلی و احتمال نفوذ گردوغبار

منطقه اثر:

یکشنبه 1401/07/24: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و کردستان.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان کهنسال، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و احتمال تأخیر در پرواز.

توصیه: احتیاط در تردد، اجتناب از فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز به‌ویژه گروه‌های حساس، عدم توقف و پارک خودرو اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها.