شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#آتش سوزی#زندان اوین#ایران

واکنش آمریکا به درگیری و آتش سوزی در زندان اوین

یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۹

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم دخالت واشنگتن در امور داخلی ایران و حمایت از ناآرامی‌ها و آشوب‌ها در ایران، در واکنش به آتش سوزی زندان اوین اعلام کرد که گزارش‌ها را با فوریت پیگیری می‌کنیم.

ند پرایس

به گزارش همشهری آنلاین، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شنبه شب به وقت محلی افزود: با سوئیس به عنوان حافظ منافع ‌خود در ایران در تماس هستیم.

این رویکرد مداخله گرایانه آمریکا در امور داخلی ایران در حالی است که همه مقامات واشنگتن از جو بایدن تا سخنگویانش آشکارا از تداوم ناآرامی‌ها در ایران حمایت و حتی اذعان کرده‌اند که تمرکز آنها به رغم ادعاها و شعار رویکرد دیپلماسی در قبال ایران، بر روی این ناآرامی‌ها متمرکز شده است نه مذاکرات رفع تحریم‌ها.

"کارین ژان پی یر" سخنگوی کاخ سفید در تازه ترین اظهار نظر بدون کوچکترین اشاره‌ای به تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه ملت ایران از جمله تحریم‌های دارویی در دهه‌های اخیر ادعا کرد: ما درک می‌کنیم که دیپلماسی راه رسیدن به برجام است اما اکنون نگرانی و تمرکز ما بر مردم ایران است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شنبه شب با بهره برداری از حادثه زندان اوین به موضوع زندانیان دو تابعیتی اشاره کرد و خواستار آزادی آنها شد.

این موضعگیری‌های دولتمردان آمریکایی تحت لوای دفاع از دموکراسی و حقوق بشر در همه امور کشورهای غیرهمسو با خود در حالی است که چشمانشان بر روی موارد متعدد جنایت و نقض حقوق بشر متحدان و همپیمانان بسته‌اند و با داعیه دفاع از حقوق ایرانیان به ویژه زنان؛ سوار بر موج احساسات جوانان ایرانی شده‌اند تا شاید از یک موضوع داخلی راهی برای تحقق اهداف پنهان خود بیابند.

در پی آشوبگری و درگیری شامگاه شنبه (۲۳ مهرماه) در زندان اوین تهران که توسط عده‌ای از زندانیان بند اراذل و سارقین در این زندان رخ داد و منجر به آتش زدن انبار البسه زندان شد، با ورود نیروی‌های انتظامات زندان و نیروهای آتش نشانی حریق اطفا شد.

یکی از نیروهای امدادی حاضر در صحنه افزود: آتش‌سوزی اکنون مهار شده و نیروهای آتش‌نشانی در حال ایمن‌سازی محیط هستند.

وی درباره آمار فوتی و مصدومان گفت: این حادثه تاکنون هیچ فوتی نداشته و آمار مصدومان نیز تاکنون هشت نفر است.