شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#طارمی#خبرنگار

خبرنگار آبولا: ساپینتو در پرتغال فردی مهم است/ به طارمی گفتم بین ایران و پرتغال شباهت وجود دارد

خبرنگار آبولا: ساپینتو در پرتغال فردی مهم است/ به طارمی گفتم بین ایران و پرتغال شباهت وجود دارد

یکی از خبرنگاران روزنامه آبولای پرتغال که از رسانه‌های مشهور این کشور است درخصوص ساپینتو و حضور مربیان پرتغالی با خبرگزاری برنا صحبت کرد.

روبرتو ریولینو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص ریکاردو ساپینتو گفت: او مربی خوبی است و شرایط لازم برای حضور جمع مدعیان را دارد. ساپینتو می‌تواند در ایران یک مربی درجه یک باشد و در لیگ ایران بدرخشد.

وی افزود: برای رسانه‌های پرتغالی سخت است تا درباره فوتبال ایران و لیگ برتر اطلاعات و اخبار به دست بیاورند اما ساپینتو در پرتغال فردی مهم به شمار می‌رود. او هم بازیکن بزرگی بود و هم مربی بزرگی. به همین دلیل هم نتایج ریکاردو توسط رسانه‌ها دنبال می‌شود.

خبرنگار روزنامه آبولا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ساپینتو را در پرتغال چگونه می‌شناسند، گفت: ساپینتو فردی پر شر و شور و با اشتیاق است. خود من به شخصه با او ماجراهای جالبی پشت سر گذاشته‌ام زیرا او با یکی از اقوام من در "سالگیروش" هم‌تیمی و هم بازی بود. آن فرد البته درگذشته است. به نظر من او باید بیشتر از این‌ها در پرتغال مورد تمجید قرار گیرد. مخصوصا به این دلیل که تیم براگا تحت هدایت او یکی از بهترین فوتبال‌ها را در چند سال اخیر در پرتغال ارائه می‌داد. به طور معمول، طبق فرهنگ پرتغالی‌ها ساپینتو بیشتر از طرف افراد غیرپرتغالی شناخته می‌شود و مورد توجه قرار می‌گیرد اما نتایج او همچنان دنبال می‌شود.

photo_۲۰۲۲-۱۰-۱۵_۱۲-۰۵-۱۵

در فوتبال ایران و لیگ امسال شاهد حضور مربیان پرتعدادی از کشور پرتغال هستیم. از مورایس گرفته تا کی‌روش. ریولینو در مورد این حضور پرتعداد و اینکه آیا شباهتی در این زمینه وجود دارد، اظهار داشت: بین فوتبال ایران و پرتغال ارتباطات و شباهت‌هایی وجود دارد. حضور مهدی طارمی در پرتغال؟ خود من با او بارها صحبت کرده‌ام و درباره این مساله که بین فوتبال ایران و پرتغال شباهت وجود دارد بحث داشته‌ایم.

وی در پایان گفت: بین شخصیت مردم ایران و پرتغال و فرهنگ ها هم شباهت‌هایی وجود دارد و به نظر من ایران و پرتغال می‌توانند کنار هم به خوبی کار کنند و همکاری داشته باشند.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام