شهر خبر

ماکرون توافق ترسیم مرزها را به عون تبریک گفت/ موضع مقامات لبنانی

ماکرون توافق ترسیم مرزها را به عون تبریک گفت/ موضع مقامات لبنانی

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با میشل عون رئیس جمهور لبنان، حصول توافق در موضوع ترسیم مرزهای دریایی با تل آویو را به وی تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه العهد، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با میشل عون رئیس جمهور لبنان، حصول توافق در موضوع ترسیم مرزهای دریایی با تل آویو را به وی تبریک گفت.

در همین ارتباط، الیاس بوصعب نایب رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که پیش بینی می شود سندهای امضا شده در زمینه توافق ترسیم مرزها، در هفته آخر ماه اکتبر جاری تحویل داده شود.

وی درباره توافق ترسیم مرزها نیز گفت: منافع راهبردی لبنان اقتضا می کند که همه طرف ها به توافق ترسیم مرزهای دریایی احترام بگذارند، چون جایگزین این توافق، هرج و مرج است.

وی افزود: ما اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را دشمن خود و غاصب اراضی لبنان می دانیم ، ما توانستیم به توافقی برسیم که در آن هیچ گونه مشارکت سیاسی و یا عادی سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) وجود ندارد.

در همین ارتباط، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان امروز در توئیتی نوشت: قدرت موضع یکپارچه لبنان، توان دیپلماسی، قدرت مقاومت و آمادگی آن، موجب حصول این توافق و بدست آوردن حقوق نفتی و گازی لبنان شد.

گفتنی است توافق ترسیم مرزهای دریایی، روز چهارشنبه هفته گذشته پس از تایید نهایی از سوی دولت لبنان، از سوی کابینه رژیم صهیونیستی هم تصویب شد تا در روند اجرایی شدن قرار گیرد. براساس این توافق لبنان به اکثر مناطق مورد منازعه در توافق (خط مرزی ۲۳) دست یافته است که یک موفقیت مهم برای لبنان جهت بهره مندی از ثروت های طبیعی اش در دریای مدیترانه محسوب می شود.