شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معاون وزیر#اوکراین#روسیه

معاون وزیر خارجه روسیه: ناتو در اوکراین شکست خورد

معاون وزیر خارجه روسیه: ناتو در اوکراین شکست خورد

معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز در سخنانی تصریح کرد: ناتو در اوکراین شکست خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، «الکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز شنبه اعلام کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همگام با شکست پروژه ضدروسی خود، متحمل شکست در اوکراین نیز شده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفت: ناتو همین حالا هم در اوکراین شکست خورده است. این شکست با نابودی پروژه تبدیل اوکراین به کشوری ضدروسیه همراه است.

«الکساندر گروشکو» ادامه داد: اگر ما در مورد حملات بر نورد استریم ۲ و پل کریمه سخن می گوییم، پس غرب به وضوح از خط بسیار خطرناک عبور کرده است. هیچکس در مورد پیروزی های ناتو نمی داند، اما همه از نتایج مداخلات نظامی این ائتلاف مطلع هستند.

ارتش روسیه بامداد دوشنبه گذشته حملات موشکی گسترده علیه زیرساخت های اصلی اوکراین در مناطق مختلف را آغاز کرد. این حملات موشکی دو روز پس از انفجار در پل کریمه آغاز شد. رئیس جمهور و مقامات ارشد روسیه اعلام کردند که دولت اوکراین «حمله تروریستی در پل کریمه» را طراحی و اجرا کرده است.

روز سه شنبه نیز بار دیگر هشدارهای حمله هوایی در سراسر اوکراین به صدا درآمدند. در حملات روز سه شنبه شهرهای «کی‌ یف»، «اودسا»، «وینیتسا»، «ترنوپل»، «خملنیتسکی»، «دنپروپتروفسک» و «ژیتومیر» هدف حملات موشکی قرار گرفتند. بنا بر گزارش رسانه‌ های اوکراینی بیش از ۱۰ موشک به سمت شهرهای اوکراین شلیک شده بود.