شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جام جهانی#قطر#سامانه#دفاعی#تامین#امنیت#جام#جهانی#قطر

الجزیره گزارش داد؛

سامانه دفاعی تامین امنیت جام جهانی قطر

سامانه دفاعی تامین امنیت جام جهانی قطر

قطر از سامانه امنیتی رونمایی کرد که وظیفه تامین امنیت جام جهانی را برعهده خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، الجزیره گزارش داد: نیروی هوایی قطر چند روز پیش رزمایشی برای آزمایش سامانه دفاعی کوتاه‌برد «سکای نکس» با هدف تأمین امنیت آسمان قطر در جام جهانی اجرا کرد.

بر اساس این گزارش، سامانه دفاعی «سکای نکس» یک سامانه کوتاه‌برد ضد پهپادی در ارتفاع پایین است که قرار است در تأمین امنیت جام جهانی قطر ۲۰۲۲ از آن استفاده شود.

این رزمایش با حضور «خالد بن محمد العطیه»، وزیر دفاع قطر، برگزار شد و وزارت دفاع قطر تأکید کرد که این سامانه ضد پهپادی که در اروپا از آن بسیار استفاده شده، با موفقیت ۱۰۰ درصد عمل کرده است.

الجزیره گزارش داد که این سامانه در تامین امنیت جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ و امنیت حریم هوایی قطر نقش آفرینی خواهد کرد.

تماشاگران جام جهانی مجاز به سفر به مکه و مدینه و حج عمره هستند

خبر دیگر در این راستا اینکه، مقامات عربستان اجازه دادند تماشاگران جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر که کارت «هیا» دارند، بتوانند طی زمان برگزاری جام جهانی به مکه و مدینه بروند و حج عمره ادا کنند.

خالد الشمری، مدیرکل اداره کل روادید وزارت خارجه عربستان گفت که روادید رایگان خواهد بود و امکان ورود به عربستان از ۱۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر وجود دارد.

پیش از این نیز عربستان اعلام کرده بود که هر تماشاگری که کارت «هیا» را در اختیار دارد می تواند بدون دریافت ویزا وارد این کشور شود و برای مدت ۶۰ روز اقامت داشته باشد.

عربستان با این اقدام درصدد است از میزبانی کشور قطر به نفع خود استفاده و در آینده توریست‌ها را جذب کشورش کند.