شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس

شرکت سلطنتی انگلیس، ۶ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند

شرکت سلطنتی انگلیس، ۶ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند

شرکت پست سلطنتی انگلیس اعلام کرد که احتمالا تا آگوست سال آینده، ۶ هزار نیروی این شرکت اخراج شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، شرکت پست سلطنتی انگلیس (رویال مِیل) با اشاره به اینکه انتظار دارد در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۳، ضرر عملیاتی معادل حدود ۳۵۰ میلیون پوند به ثبت برساند، از اخراج حدود ۶ هزار نفر از کارکنان این شرکت تا تابستان سال آینده خبر داد.

رویال مِیل اعلام کرد که در صورت اعلام تاریخ‌های جدید اعتصابات کارکنان این شرکت، شمار نیروهای اخراجی افزایش پیدا خواهد کرد. شرکت پست انگلیس در مجموع حدود ۱۴۰ هزار نیرو دارد.

شرکت مادر گروه رویال مِیل که به‌تازگی به «خدمات توزیع بین‌المللی» تغییر نام داده است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس برآوردهای جاری، این امکان وجود دارد که تا آگوست ۲۰۲۳، ۵ تا ۶ هزار نیرو تعدیل شوند. بنا به اعلام این شرکت، حدود ۷۰ میلیون پوند از ضرر ۲۱۹ میلیون پوندی که دیروز برای نیم‌سال مالی این شرکت گزارش شد، تأثیر مستقیم اعتصابات سه روزه کارکنان این شرکت بوده است.

اتحادیه کارکنان ارتباطات (CWU)هفته جاری از برنامه خود برای برپایی ۱۹ اعتصاب بر سر مناقشه طولانی‌مدت خود با مقامات این شرکت درباره حقوق و شرایط کار خبر داد. این اتحادیه اعلام کرد که ۱۱۵ هزار نفر از اعضای این اتحادیه در سراسر انگلیس اعتراضات ۲۴ ساعته‌ای را برگزار خواهند کرد. این اعتراضات، ششمین اعتراض کارکنان خدمات پستی انگلیس بود.