شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه#فرهنگ#رئیس#جمهور:#تحول#همه#حوزه‌ها#منوط#است

رئیس جمهور: تحول در همه حوزه‌ها منوط به تحول در حوزه فرهنگ است

رئیس جمهور: تحول در همه حوزه‌ها منوط به تحول در حوزه فرهنگ است

رئیس جمهور گفت: در این توفان جنگ سایبری، کشوری که مبانی فرهنگی غنی و مستحکمی داشته باشد، هرگز تکانه ها او را تکان نخواهد داد؛ اگر مبانی محکم باشد و صیانت شود، نباید از توسعه الکترونیک نگران شد زیرا هرروز پدیده ای نو به میدان می آید و نگرانی زمانی است که هویت ملی تهدید شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، آیت الله رییسی، رئیس‌جمهور در همایش منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور: روشنفکران و رصدکنندگان فرهنگی پیش از دیگران باید نسبت به خطر تهاجم فرهنگی هشدار دهند. پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌ها و درمان‌های به موقع کار فرهیختگان و روشنفکران است.

رئیس جمهور گفت: پیام انقلاب اسلامی همواره یک پیام فرهنگی است؛ انقلاب‌اسلامی ذاتا انقلابی فرهنگی است. تحول در همه حوزه‌ها منوط به تحول در حوزه فرهنگ است. 

رئیس جمهور بار دیگر بر انجام مطالعات برای بروزسانی قوانین تاکید و آن را ضرورت اجتناب ناپذیر عنوان کرد و گفت که تمرکز بر اصلاحات در حوزه تعلیم و تربیت باید صورت بگیرد و در کنار آن طراحی شاخص‌های سنجش میزان موفقیت برای حوزه فرهنگی که شاخص های کمی و کیفی را ارزیابی و مورد سنجش قرار داد، هم از دیگر موضوعات مهم و اجتناب ناپذیر است.

آیت الله رئیسی توسعه سواد مجازی را یک  ضرورت برای خانواده ها و برای همه عنوان کرد و گفت: توسعه سواد مجازی خود یک سوادی لازم دارد که باید به تمام ابعاد اشراف داشته باشند و مسئول ان آموزش و پرورش است.

رئیس جمهور شناساسی ظرفیت زنان در حوزه های فرهنگی، آموزشی و اقتصادی و سیاسی و اجتماعی را مهم عنوان کرد و افزود:  صدا و سیما در این زمینه مسئولیت بزرگی دارد و این ظرفیت های زنان که همواره مورد تشویق رهبری هستند باید در جامعه شناسایی و معرفی شود و بکارگیری همه الگوهای فرهنگی با تاکید به فعال شدن معاونت های پژوهشی در بخش های مختلف به ویژه آموزش و پرورش از دیگر موضوعات مهم است که باید توجه شود ومحوریت بخش های تربیتی و پژوهشی مهم است

رئیس جمهور ساماندهی تعاملات فرهنگی  را مهم خواند و گفت: آنهایی که قصد تعامل فرهنگی با جمهوری اسلامی را دارند و برنامه ریزی برای مقاومت در مقابل با آن فرهنگی های که می خواهند به مبانی هجوم ببرند آمادگی وجود دارد  اما آنهایی که می خواهند تهاجم کنند باید ایستادگی کرد که ساز و کار خود را دارد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در این توفان جنگ سایبری، کشوری که مبانی فرهنگی غنی و مستحکمی داشته باشد، هرگز تکانه ها او را تکان نخواهد داد؛ اگر مبانی محکم باشد و صیانت شود، نباید از توسعه الکترونیک نگران شد زیرا هرروز پدیده ای نو به میدان می آید و نگرانی زمانی است که هویت ملی تهدید شود. 

در حال تکمیل