شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#واردات#وزارت کشور

ساخت و واردات ۶۳۰ واگن متروی تهران منتظر درخواست وزارت کشور و تامین اعتبار سازمان مدیریت

ساخت و واردات ۶۳۰ واگن متروی تهران منتظر درخواست وزارت کشور و تامین اعتبار سازمان مدیریت

شهردار تهران گفت: ۷۰۰ دستگاه واگن مترو بازسازی شده و نوسازی ۶۳۰ دستگاه واگن را هم در دستور کار داریم؛ قرار است مقدمه تامین اعتبار آن از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی با درخواست وزارت کشور انجام شود البته ۱۱۳ دستگاه واگن داخلی هم ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز (شنبه ۲۳ مهر) در آیین بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، تحویل دو هزارمین تاکسی جایگزین در طرح نوسازی ناوگان فرسوده سالجاری و ۶۲ دستگاه مینی بوس اظهار داشت: هر شنبه تا ابتدای دهه فجر یک پروژه در شهر تهران افتتاح می شود و از ۱۲ بهمن و آغاز دهه فجر تا شب عید هر روز یک پروژه افتتاح شده و تقدیم تهرانی ها می شود.

وی افزود: بزرگترین مشکل شهر تهران طبق نظرخواهی ها ترافیک، حمل و نقل و آلودگی هواست.

شهردار تهران تصریح کرد: مسکن مشکل دیگر پایتخت است ولی برای تحول در شهر تهران چند برنامه را در نظر گرفته ایم.

زاکانی گفت: تحول درون زا که مربوط به داخل شهرداری است، تحول ناظر بر کالبد شهر، تحول ناظر بر روح شهر و سبک زندگی، تحول ناظر به شهر هوشمند این تحولات است.

وی خاطرنشان کرد: ابتدای مهر وعده بازسازی ۵۵۰ اتوبوس و وارد کردن آن به چرخه خدمت را دادیم؛ سالجاری وزارت کشور قراردادی را برای ساخت و تحویل ۲ هزار اتوبوس منعقد کرد که قدر السهم  شهرداری تهران ۹۰۰ دستگاه بود؛ البته این شرکت اعلام کرد که ۵۰۰ دستگاه دیگر هم می تواند تحویل بدهد که باز هم ما قدر السهم داریم.

زاکانی با تاکید بر اینکه کارهای کوتاه مدت در شهرداری تهران انجام شده گفت: ساماندهی مترو کار میان مدت شهرداری تهران است که ۷۰۰ دستگاه واگن مترو بازسازی شده و نوسازی ۶۳۰ دستگاه واگن را هم در دستور کار داریم و قرار است مقدمه تامین اعتبار آن از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی با درخواست وزارت کشور انجام شود البته ۱۱۳ دستگاه واگن داخلی هم ساخته خواهد شد.

ادامه دارد