شهرخبر

جادوگر هری‌پاتر درگذشت

جادوگر هری‌پاتر درگذشت

رابی کالترین بازیگر نقش «روبیوس هاگرید» در سری فیلم‌های «هری پاتر» در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رابی کالترین بازیگر اسکاتلندی بیشتر برای بازی در نقش «روبیوس هاگرید» در سری فیلم‌های «هری پاتر» به شهرت رسید. شخصیتی که نگهبان موجودات جنگل ممنوعه مدرسه جادوگری هاگوارتز و حامی هری پاتر بود.

رابی کالترین در بریتانیا برای ایفای نقش دکتر «فیتز» روانشناس قانونی در سریال درام و جنایی «کِرَکر» نیز شناخته می‌شود که برای آن سه جایزه بهترین بازیگر مرد بفتا را دریافت کرد. او همچنین بازی در سریال «گنجینه ملی» نامزد دریافت جایزه بفتا شده بود.

«کرول»، «تحریک»، «فلش گوردون»، «جریان پس‌رو» و «پیامی در بطری» و همچنین بازی در نقش شخصیت «والنتین زوکوفسکی» در دو فیلم از مجموعه جیمز باند یعنی فیلم «چشم طلایی» محصول سال ۱۹۹۵ و «دنیا کافی نیست» محصول ۱۹۹۹ از جمله دیگر نقش‌های سینمایی «رابی کالترین» هستند.

با انتشار خبر درگذشت این بازیگر جمعی از همکاران سابق وی در شبکه‌های اجتماعی یاد او را گرامی داشتند و استفن فرای که با وی در سریال کمدی «آلفرسکو» همراه بود از سابقه همکاری ۴۰ ساله با وی نوشت و گفت به طرز وحشتناکی دلتنگش خواهد بود.

جی کی رولینگ با تاکید بر استعداد باورنکردنی وی به او ادای احترام کرد و نوشت خیلی خوش شانس بود که او را شناخت.

دنیل رادکلیف بازیگر نقش هری پاتر هم نوشت: از وقتی ما بچه بودیم او ما را در صحنه فیلمبرداری می‌خنداند.

این بازیگر به خاطر خدماتش به تئاتر در سال ۲۰۰۶ یک نشان دولتی از ملکه بریتانیا دریافت کرد و سال ۲۰۱۱ برای مشارکتش در صنعت فیلم و سینما، جایزه بفتای اسکاتلند را از آن خود کرد.

در سال‌های آخر عمر، وی کمتر در سینما و تلویزیون ظاهر می‌شد اما برای مصاحبه با HBO برای بیستمین سالگرد هری پاتر حضور یافت و درباره اینکه میراث او به عنوان هاگرید تا چه حد فراتر از خود او زنده خواهد ماند، صحبت کرد.

مترجم: مهسا بهادری

منبع: بی.بی.سی

۵۷۲۴۵