شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##بهترین#شاخص#برای#پیش‌بینی#فرزندان#اعلام

بهترین شاخص برای پیش‌بینی قد فرزندان اعلام شد

محققان می‌گویند دی ان ای DNA شاخص بهتری نسبت به مقایسه قد والدین برای پیش بینی قد فرزندان است.

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، دکتر لویک ینگو از دانشگاه کوئینزلند و نویسنده اصلی تحقیق می‌گویند هشتاد درصد از تفاوت قد بین افراد توسط عوامل زنتیکی تعیین می‌شود و بنابراین به جای مقایسه قد والدین، با دی ان ای پیش بینی بهتری می‌توان درباره قد فرزندان داشت.

گروه تحقیق دست به تجزیه و تحلیل دی ان ای 5 میلیون نفر مربوط به 281 مطالعه زدند.

بیش از یک میلیون نفر از انی جمعیت اجدادی غیر اروپایی، شامل آفریقایی، آسیای شرقی، اسپانیایی یا جنوبی آسیا داشتند.

دکتر ینگو افزود 12000 گونه پیدا کردیم که 40 درصد از تفاوت‌های قد را توضیح داده، به این معنی که دری را برای استفاده از DNA برای پیش بینی قد با دقت بیشتری نسبت به قبل باز کرده‌ایم.

در حال حاضر، قد کودک با استفاده از میانگین قد بیولوژیکی والدین آنها به بهترین وجه پیش بینی می‌شود، اما با استفاده از این داده‌های ژنومی، پزشکان اطفال می‌توانند تخمین بهتری به دست آورند.

دکتر ایرینی مارولی، از نویسندگان این مطالعه و مدرس ارشد زیست شناسی محاسباتی در دانشگاه کوئین مری لندن گفت: ما با مطالعه DNA بیش از پنج میلیون نفر به شاهکاری دست یافتیم که تا همین اواخر به طور کلی غیرممکن تلقی می‌شد.

مطالعات ژنومی انقلابی تلقی شده و ممکن است کلید حل بسیاری از چالش‌های بهداشت جهانی را در خود داشته باشند.

به گفته دکتر مارولی، اگر بتوانیم تصویر واضحی از یک ویژگی مانند قد در سطح ژنوم به دست آوریم، ممکن است مدلی برای تشخیص و درمان بهتر شرایط تحت تأثیر ژن مانند بیماری قلبی یا اسکیزوفرنی داشته باشیم.

وی افزود اگر بتوانیم بخش‌های خاصی از ژنوم را با ویژگی‌های خاصی ترسیم کنیم، در را به روی درمان‌های هدفمند و شخصی‌سازی شده گسترده‌ای باز کرده که می‌تواند برای مردم در همه جا مفید باشد.

طبق تحقیق، قد بزرگسالان عمدتاً توسط اطلاعات رمزگذاری شده در DNA ما تعیین می‌شود.

نقش ژنتیک در رشد یک نوزاد کوچک و بالغ به طور سنتی یک حوزه پیچیده و ناشناخته از زیست شناسی انسان بوده است.

محققان پیشنهاد می‌کنند یافته‌های آنها می‌تواند در تحقیقات پلیس برای پیش‌بینی قد از نمونه DNA مظنون در صحنه جرم استفاده شود.