شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جمعه#اهواز

خطیب جمعه اهواز : انتظار می‌رود ملت ، متناسب با حجم آشوب، قوی‌تر ظاهر شود / خواص بی‌بصیرت تاکنون اصلاح موضع نکرده‌اند

خطیب جمعه اهواز : انتظار می‌رود ملت ، متناسب با حجم آشوب، قوی‌تر ظاهر شود / خواص بی‌بصیرت تاکنون اصلاح موضع نکرده‌اند

ایسنا نوشت: آیت‌الله کعبی با اشاره به وارد صحنه شدن مردم و مسئولان در حوادث اخیر گفت: ملت قوی ظاهر شده اما انتظار می‌رود متناسب با حجم اغتشاشات و آشوب، قوی‌تر ظاهر شود و بهنگام و پیشگیرانه در کنار پلیس و همگام با نیروهای بسیج در صحنه حاضر و به وظیفه خود عمل کنند.

آیت‌الله عباس کعبی در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۲ مهرماه) با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: اگر به اسلام عمل کنیم می‌توانیم قله‌های پیشرفت و عدالت را فتح کنیم. پیامبر اکرم(ص) توانست جامعه عقب مانده را به جامعه پیشرفته و جامعه جاهل را به جامعه فرزانه تبدیل و سنگ بنای تمدن نوین اسلامی را بر پایه محورهایی طراحی کند.

آیت‌الله کعبی با اشاره به اغتشاشات اخیر افزود: مقام معظم رهبری در این خصوص نکات مهمی فرمودند. بنا به گفته ایشان، اغتشاشات پراکنده و طراحی دشمن در مقابل پیشرفت‌ها بوده‌اند. دشمنی‌ها ادامه خواهد داشت و نباید فکر کنیم اغتشاشات تمام شود دیگر خبری نیست؛ اگر اغتشاشات هم تمام شود دشمن دست از دشمنی برنمی‌دارد بنابراین باید قوی‌تر شویم و بر این کارهای دشمن غلبه کنیم.

وی افزود: باید مسئولان برای انجام وظایف اصلی ایستادگی و مقاومت کنند. باید توجه شود اغتشاشات خودجوش نبوده است به گونه‌ای که چند دانش‌آموز در صحنه آمده و در حال انجام کارهایی به صورت پراکنده باشند بلکه از قبل زمینه‌های این اتفاقات از جمله ایجاد هیجانات، تبلیغات، تشویق و آموزش ساخت مواد آتش‌زا توسط دشمن ایجاد شده است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: ملت ایران با نشاط و متدین و پایبند به ارزش‌های دینی هستند و مسیر پیشرفت و عدالت را با شتاب و تداوم پیدا خواهد کرد. شاهد بودیم در اغتشاشات، مردم در محکومیت این اتفاقات تجمع باشکوهی داشتند و شاهد تجمع امت حزب‌الله هم بودیم.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه مسجد، سنگر اصلی اسلام و مبارزه با دشمن است و باید این سنگرها محکم نگهداشته شوند، عنوان کرد: برای تدوام این کار فردا (شنبه) قبل از اقامه نماز مغرب و عشاء در مساجد سراسر کشور با پیامبر اکرم(ص) تجدید عهد خواهیم داشت و فتنه‌ها را محکوم خواهیم کرد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری الهام‌بخش، برگرفته از کتاب الهی و اهل سنت و اهل بیت(ع) و توام با تایید الهی است، عنوان کرد: ایشان می‌فرماید به وعده الهی مبنی بر پیروزی قطعی یقین داریم و حتما کمک الهی همراه‌مان خواهد بود.

وی با اشاره به وارد صحنه شدن مردم و مسئولان در حوادث اخیر بیان کرد: ملت قوی ظاهر شده اما انتظار می‌رود متناسب با حجم اغتشاشات و آشوب، قوی‌تر ظاهر شود و بهنگام و پیشگیرانه در کنار پلیس و همگام با نیروهای بسیج در صحنه حاضر و به وظیفه خود عمل کنند. خوشبختانه ملت همیشه پیشتاز است و تنها مشکل، خواص بی‌بصیرت هستند که همسو و با عجله موضع می‌گیرند که باید این موضع را اصلاح کنند که تاکنون اصلاح نکرده‌اند. قطعا ملت در مقابل خواص بی‌بصیرتی که همسو با دشمن عمل کرده‌اند ساکت نخواهد نشست.

21217