شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#معترضان
از معترضان جوان و نوجوان دعوت کنند به صدا‌و‌سیما بیایند

طیبه سیاووشی، نماینده پیشین مجلس دهم:

از معترضان جوان و نوجوان دعوت کنند به صدا‌و‌سیما بیایند

اعمال نظری روی عملکرد برخی از بخش‌های صداوسیما وجود ندارد

یک نماینده سابق مجلس گفت: باید از گروه‌های مختلفی مانند کسانی که امروز معترض هستند، یعنی نوجوانان و جوانان که بین ۱۰ الی ۱۵ میلیون جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و می‌گویند صدای ما شنیده نمی‌شود، دعوت کنند که به صداوسیما بیایند.

اعتمادآنلاین|

طیبه سیاوشی، نماینده سابق مجلس درباره عملکرد و رویه صداوسیما در چند روز اخیر و دعوت از مهمانانی از هر دو جریان سیاسی کشور  است، گفت: شرایط فعلی که در برخی خیابان‌ها و شهرهای مختلف مشاهده می‌کنیم و شاهدش هستیم به زعم بسیاری از کارشناسان و متخصصین علوم اجتماعی، سیاسی و اقتصادی؛ درست است که ریشه اقتصادی دارد، اما برآمده از بخشی از جامعه است که صدای آن‌ها به گوش نرسیده، به آنها پرداخته نشده، باورشان نکرده‌اند و در جامعه پس زده شده‌‌اند. زنان، دختران، پسران و مردانی که سبک زندگی آن‌ها در ظاهر و شخصیت در هیچ جای جامعه منعکس و پذیرفته نشده است.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی سیاوشی را در ادامه  می خوانید:

*درست است که در ابتدای حوادث اخیر مناظره‌هایی در صداوسیما برگزار شد که مورد اقبال من، دهه پنجاهی‌ها و شصتی‌ها قرار گرفت اما دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها و افرادی که امروز به وضعیت اعتراض دارند، اقبالی به این مناظرات نشان ندادند.

*زیرا شخصیت‌هایی برای مناظره آمدند که برای این گروه شناخته و پذیرفته شده نبودند، شاید برای من نوعی جذاب بود چراکه این افراد یا هیچ وقت به صداوسیما دعوت نشده بودند یا سال‌ها توسط سیستم کنار گذاشته شده بودند اما همان طور که گفتم برای دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها جذابیت نداشت.

*اقدامی که در شبکه خبر و یا در شبکه ۴ در برنامه شیوه صورت گرفت جالب بود، به اعتقاد من برنامه‌هایی مانند برنامه‌ای که آقای کرباسچی در  آن حضور داشتند و یا برنامه شیوه که یک نوع نوآوری در مناظرات داشت، پسندیده بودند و معتقدم باید حفظ شوند، اما از سوی دیگر به اعتقاد من باید از گروه‌های مختلفی مانند کسانی که امروز معترض هستند، یعنی نوجوانان و جوانان که بین ۱۰ الی ۱۵ میلیون جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و می‌گویند صدای ما شنیده نمی‌شود، دعوت کنند که به صداوسیما بیایند. 

*البته ذکر این نکته را هم ضروری می‌دانم عملکرد صداوسیما برای یک بخشی از جامعه قابل استفاده و برای بخش عظیم دیگر از جامعه به هیچ وجه قابل استفاده نیست.

*ظاهرا اعمال نظری روی عملکرد برخی از بخش‌های صداوسیما وجود ندارد و برنامه‌ها را به هر صورتی که دل‌شان می‌خواهد پخش می‌کنند. مشاهده کردیم افرادی را در این مدت دعوت کردند که این اشخاص حرف‌هایی زدند که از یک فرد عادی بعید است چه برسد به کسی که استاد دانشگاه تهران است و مدعی می‌شود تحصلیکرده است، حرف‌های ضداخلاقی و جنسیتی که از وی پخش شد و یا  ۲ الی ۳ نفر دیگر  را دعوت کردند که بازخورد منفی داشت!

*امروز مشاهده می‌کنیم در حالی که یک عده از هر دو گروه اصلاح‌طلب و اصولگرا و بخش‌های جامعه تلاش می‌کنند صدای این اعتراضات را به گوش حاکمیت برسانند، یک عده که به زغم اصولگرایان نفوذی هستند، آتش بیار معرکه می‌شوند.

*بسیار جالب است درحالی که افرادی در جامعه معتقد هستند این اعتراضات و به گفته آنان اغتشاشات را فقط دشمن خارجی مدیریت می‌کند یک عده هم هستند در داخل بنزین روی این اعتراضات می‌ریزند در حالی که به راحتی می‌شود این افراد را مدیریت کرد. دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یا آقای فلان و فلان باید در شرایط بحران با این مردم درست برخورد کنند اما حرف‌های‌شان مانند این است که شما ارباب و مردم رعیت هستند.

*این مردم ۴۰ سال است بار تحریم و سختی‌ها را به دوش می‌کشند اما می‌بینیم یک‌دفعه در مجلسی که مجلس انقلابی است و در دولتی که دولت محرومان است وزیری معرفی می‌شود که چند هزار میلیارد ثروت دارد و بدبخت مردمی هستند که استخوانشان زیر بار این وضعیت خُرد می‌شود چون این تناقضات را مردم مشاهده می‌کنند.

*رئیس قوه قضائیه گفته است که بیایید گفت‌وگو کنیم امیدوارم به کسانی که صدای‌شان شنیده نمی‌شود فرصت داده شود، این افراد اتفاقا می‌توانند بیایند در صدا و سیما حرف بزنند و آقای رئیس قوه قضائیه صدای‌شان را بشود. چراکه امروز جوانان اگر صدای‌شان شنیده نشود یا صدمات روحی روانی غیرقابل جبرانی می‌بینند و یا مانند بسیاری از آنها مهاجرت می‌کنند در صورتی که این جوانان  سرمایه‌های کشور هستند.

*بار عظیمی از صداوسیما بر دوش مردم است زیرا از بودجه عمومی کشور سهم زیادی می‌برد؛ بنابراین خوب است این سازمان مدیریت لازم را به کار گیرد و صدای این جوانان را که به گوش حاکمیت به ویژه رئیس قوه قضائیه برساند و یک آرامش روحی و روانی برای مردم فراهم کند.