شهر خبر

دلیل اخراج سرمربی تیم ملی فوتسال کویت مشخص شد

دلیل اخراج سرمربی تیم ملی فوتسال کویت مشخص شد

دلیل اخراج سرمربی تیم ملی فوتسال کویت بعد از حذف از مسابقات قهرمانی آسیا مشخص شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال کویت که میزبان شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا بود، در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها با قبول شکست برابر ازبکستان از دور این مسابقات حذف شد.

کویت در گروه نخست این رقابت‌ها با تایلند، عراق و عمان همگروه بود و بعد از تایلند، به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شد. با این حال در مرحله حذفی باوجود حمایت پرشمار تماشاگرانش مقابل ازبکستان سه گل دریافت کرد.

بعد از این باخت بود که فدراسیون فوتبال کویت «ریکاردو سوبرال» ملقب به «کاکائو» سرمربی برزیلی تیم ملی خود را برکنار کرد. این در حالی است که کاکائو از سال ۲۰۱۸ در کویت حضور داشت.

حسین شمس سرآنالیزور مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا که در کشور کویت حضور داشت، دلیل برکناری کاکائو را عدم پشتوانه سازی او عنوان کرد.

شمس در گفتگو با خبرنگار مهر، تصریح کرد: کاکائو چند سال است که در کویت حضور دارد اما هیچ پشتوانه‌ای برای تیمش ایجاد نکرد و میانگین سنی کویت هم بالا بود. کویتی‌ها می‌گفتند چرا کاکائو یک تیم دیگر به عنوان پشتوانه سازی ایجاد نکرده است.

وی افزود: حتی رئیس فدراسیون فوتبال کویت هم به مهدی تاج (رئیس فدراسیون ایران) و من گفت که توقع داشتیم میانگین سنی تیم پایین باشد. کاکائو البته کارش را بلد بود و می‌دانست چطور از بازیکنان قدیمی و باتجربه هم بازی بگیرد اما ازبکستان تیمی نبود که بایستد و مقابل کویت کاری نکند. ازبکستان یکی از بهترین تیم‌های جام ملت‌های آسیا بود.