شهر خبر

ادعای جدید ریاض علیه انصارالله یمن

ادعای جدید ریاض علیه انصارالله یمن

عربستان به موضع گیری خصمانه علیه انصارالله یمن پرداخت و ادعا کرد که صنعا در مسیر آتش بس سنگ اندازی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، در حالی که ائتلاف سعودی بارها آتش بس را نقض کرده است و با رفع محاصره یمن مخالفت می کند، نماینده سعودی در سازمان ملل علیه انصارالله یمن موضع خصمانه اتخاذ کرد.

عبدالعزیز بن محمد الواصل، نماینده عربستان در سازمان ملل، انصار الله یمن را به سنگ اندازی در مسیر آتش بس و ادامه محاصره شهرهای یمن متهم کرد!

 وی مدعی شد که باید نام این گروه مجددا به عنوان گروهی تروریستی درج شود.

این در حالی است که پیش از این هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن از عدم تمدید آتش‌بس در یمن و شکست در تجدید این توافق ابراز تاسف کرد و گفت: از خویشتنداری طرفین از زمان پایان آتش بس در دوم اکتبر استقبال می کند.اگرچه همچنان طرف های یمنی فرصت توافق را دارند، اما تمدید نشدن آتش بس، خطرناک است.روی آوردن به گزینه جنگ تبعات زیاد و آثار ویرانگری بر ثبات منطقه به همراه خواهد داشت.

پیش از این هم محمد عبدالسلام رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن با اعلام رسمی پایان آتش بس گفت که علت تمدید نشدن آتش بس لجاجت ورزی کشورهای متجاوز در مقابل مطالبات انسانی و حقوقی ملت یمن بود.

وی افزود: غیر ممکن است که کشورهای عضو ائتلاف متجاوز از ذهنیت سلطه جویانه خود کوتاه بیایند و منافع ملی و قومی خود را بر منافع آمریکا و انگلیس دو کشوری که از ادامه تجاوزات و محاصره یمن منتفع شده اند، ترجیح دهند.

عبدالسلام تاکید کرد که آتش بس به سبب مخالفت بدون دلیل کشورهای متجاوز با مطالبات انسانی و حقوق طبیعی مردم یمن مبنی بر بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا و بندر الحدیده و جلوگیری از بهره مندی از ثروت نفت و گاز کشور برای پرداخت حقوق همه کارمندان یمنی پایان یافت و تمدید نشد.

آتش بس در یمن زیر نظر سازمان ملل از ۲ آوریل به مدت ۲ ماه برقرار شد و پس از آن ۲ بار نیز تمدید شد و روز یکشنبه گذشته، (دوم اکتبر) به پایان رسید.