شهرخبر

زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان | اعلام حداقل میزان افزایش حقوق بازنشستگان

جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به پیشنهاد دولت و با تصویب مجلس، افزایش حقوق کارکنان دولت، بازنشستگان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد از نیمه دوم امسال اعمال می شود.

حقوق بازنشستگان

به گزارش همشهری آنلاین، محسن زنگنه روز جمعه افزود: بر اساس لایحه پیشنهادی دولت با عنوان "لایحـه متناسـب سـازی حقـوق کارکنـان دولـت و بازنشستگان کشوری و لشکری" از ابتدای مهر ماه امسال حقوق تمامی کارکنان دولتی که مشمول قانون خدمات کشوری و لشکری هستند در حقوق پایه حدود سه هزار امتیاز که معادل بیش از یک میلیون تومان است اعمال خواهد شد.

وی با بیان این که حق عائله‌مندی ۲ برابر و تقریباً بین پنج تا ۲۰ درصد حقوق‌های مختلف افزایش خواهد یافت، ادامه داد: در حوزه اقشار آسیب‌پذیر که از طرف بهزیستی و کمیته امداد حمایت می‌شوند، بین ۱۵ تا ۳۰ درصد کمک معیشت افزایش خواهد یافت.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به فقدان عدالت در پرداختی سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: بر این اساس فوق‌العاده ویژه همه دستگاه‌ها تا ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

زنگنه در ارتباط با میزان افزایش دریافتی حقوق بازنشستگان نیز گفت: حداقل ۹۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه خواهد شد.

وی در خصوص منابع مالی این میزان افزایش اظهار کرد: به همین منظور افزون بر ۵۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال دولت پیش بینی شده‌ است.