شکارچی انگلیسی دختران نوجوان در زندان به کام مرگ رفت/ راز این جنایت ها چه بود؟

به گزارش رکنا، این قاتل 73ساله از مدتی قبل به‌دلیل بیماری از  زندان  به بیمارستانی در ادینبورگ منتقل و در آنجا بستری شده بود و از آنجا که احتمال می‌رفت جانش را از دست بدهد، پلیس تلاش زیادی کرد تا او را راضی به اقرار درباره دیگر  جنایت‌هایش کند اما وی زیر بار نرفت. این در حالی بود که کارآگاهان پلیس در طول سال‌های گذشته صدها پرونده قتل حل نشده را که قربانیان آن دخترانی نوجوان بودند بررسی کرده بودند تا شاید سرنخی از حضور پیتر توبین در آنها پیدا کند اما موفق به این کار نشدند. به همین دلیل تنها امیدواری آنها برای افشای اسرار دیگر جنایاتی که پیتر مرتکب شده بود، اقرار وی پیش از  مرگ  بود که این اتفاق هرگز رخ نداد و با مرگ  جنابتکار   سریالی  در بیمارستان، پرونده او برای همیشه بسته شد.

پرونده جنایت‌‌های پیتر توبین در سال 2006به جریان افتاد. در آن زمان توبین در کلیسای سنت‌پاتریک در شهر گلاسکوی اسکاتلند و با نام جعلی مک‌لافلین مشغول به‌کار شده بود. چرا که به تازگی محکومیتش به‌دلیل تجاوز به 2  دختر  نوجوان به پایان رسیده و از زندان آزاد شده بود اما نامش در فهرست مجرمان جنسی ثبت شده بود و برای اینکه بتواند در کلیسا کار کند، از هویت جعلی استفاده کرده بود. علاوه بر توبین یک دختر دانشجوی لهستانی به نام کلوک نیز به‌عنوان نظافتچی در کلیسا کار می‌کرد و 24سپتامبر همان سال بود که کلوک به طرز عجیبی ناپدید شد.

هیچ‌کس از او خبر نداشت و این دختر سر کلاس‌هایش در دانشگاه نیز حاضر نشده بود و همه شواهد از این حکایت داشت که اتفاق هولناکی برایش رخ داده است. وقتی مأموران پلیس به تحقیق درباره ناپدید شدن کلوک پرداختند متوجه شدند که وی آخرین بار به همراه پیتر توبین دیده شده است؛ همان مردی که با هویت جعلی در کلیسا کار می‌کرد. به همین دلیل مأموران به تحقیق درباره این مرد پرداختند و وقتی هویت واقعی او فاش و معلوم شد که یک مجرم سابقه‌دار در زمینه جرایم جنسی است، شک مأموران به وی بیشتر شد.

چند روز بعد از این ماجرا، جسد کلوک که در گوشه‌ای از کلیسا و زیر زمین دفن شده بود پیدا شد. آثار ضربات چاقو روی بدن او و همچنین تجاوز به وی مشهود بود و پزشکی قانونی اعلام کرد در زمانی که قاتل این دختر دانشجو را دفن می‌کرده، وی هنوز زنده بوده است. جسد کلوک در حالی پیدا شد که پیتر ناپدید شده بود و این یعنی کسی جز او عامل جنایت نیست. با این حال مدتی بعد وی در آپارتمانی در لندن ردیابی و دستگیر شد و از آن زمان تحقیقات برای افشای راز دیگر جنایات او کلید خورد. بررسی سوابق توبین نشان می‌‌داد که وی از کودکی دست به جرایم متعدد زده و تبهکاری مخوف است. در ادامه محل‌هایی که او پیش از این در آنجا زندگی می‌کرده شناسایی شد و تیم‌های جست‌‌وجو راهی آنجا شدند تا شاید شواهدی از دیگر جنایات این مرد پیدا کنند. تلاش آنها مدتی بعد نتیجه داد و در خانه‌ای که سال‌ها قبل توبین در آنجا زندگی می‌کرد وسایل دختری 15ساله به نام ویکی همیلتون پیدا شد که از سال 1991ناپدید شد.

تیم‌های جست‌وجو برای پیدا شدن شواهد بیشتر به حفاری باغچه‌ای پرداختند که مقابل این خانه بود. آنها بقایای اجساد 2دختر را پیدا کردند که یکی از آنها ویکی همیلتون 15ساله و دیگری دینا مک‌نیکول 18ساله بودند. هر دوی آنها در سال 1991ناپدید شده بودند و حالا شواهد نشان می‌داد که آنها در همان سال توسط پیتر توبین به قتل رسیده بودند.

مرد جنایتکار درحالی‌که خود را بی‌گناه می‌دانست پای میز محاکمه رفت و به 3بار حبس ابد محکوم و روانه زندان شد. پلیس اما با بررسی شخصیت و رفتار این جنایتکار سریالی به این اطمینان رسیده بود که وی بی‌شک قتل‌های زیادی مرتکب شده که حاضر نیست آنها را بازگو کند. تحقیقات نشان می‌داد که او در این سال‌ها از بیش از 40نام جعلی استفاده کرده و دست‌کم 140خودروی مختلف در اختیار داشته است.

به همین دلیل از همان سال بررسی صدها پرونده  قتل  حل نشده که قربانیان آن دختران نوجوان بودند، از سر گرفته شد اما هیچ سرنخی از توبین در این قتل‌ها به‌دست نیامد. این در حالی بود که قاتل سریالی که در زندان بود، به یک بیماری لاعلاج مبتلا و از زندان به بیمارستان منتقل شد. وقتی پزشکان اعلام کردند که وی به‌زودی خواهد مرد، پلیس هفته گذشته تصمیم گرفت سراغ وی برود تا شاید او پیش از مرگش راضی شود که اسرار دیگر جنایت‌هایش را برملا کند. اما توبین در برابر اصرار مأموران فقط سکوت کرد و چیزی نگفت. این جنایتکار مخوف در نهایت 3روز پیش در بیمارستان به کام مرگ رفت و به این ترتیب اسرار سایر قتل‌هایی که مرتکب شده بود برای همیشه سر به مهر باقی خواهد ماند.