شهرخبر
اگر واشینگتن ادعای مبارزه با تروریسم را دارد؛ به کومله تسهیلات ندهد

دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد:

اگر واشینگتن ادعای مبارزه با تروریسم را دارد؛ به کومله تسهیلات ندهد

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در واکنش به مطلب منتشر شده در نیوزویک اعلام کرد: اگر دولت آمریکا در مبارزه با تروریسم جدی است، نباید هیچ تسهیلاتی در اختیار گروهک تروریستی کومله قرار دهد.

اعتمادآنلاین|

دفتر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در واکنش به خبر نشریه آمریکایی نیوزویک مبنی بر درخواست گروهک تروریستی کومله از آمریکا برای کمک و حمایت از این گروهک اعلام کرد: «کومله جزو گروهک‌های فعال تروریستی است که صدها نفر از مردم مهاباد و دیگر شهرهای ایران را به شهادت رسانده است. اگر دولت آمریکا در مبارزه با تروریسم جدی است، نباید هیچ تسهیلات و امکاناتی برای فعالیت و یا ملاقات در اختیار اینگونه گروهک‌ها قرار دهد.»  

به گزارش فارس، نشریه نیوزویک در مطلبی از درخواست رهبر گروهک تروریستی کومله از آمریکا برای مقابله با ایران خبر داد. وی در سخنرانی مجازی در یکی از مراکز مطالعاتی و پژوهشی آمریکا - موسسه واشنگتن در امور مطالعات خاور نزدیک - که به لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا نزدیک است، ضمن تایید حضور این گروهک تروریستی در اقلیم شمال عراق، از فشارهای وارد شده برای پایان دادن به حضور آنها در شمال عراق ابراز نگرانی کرده و خواستار حمایت آمریکا در این زمینه شده است.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل پیش از این در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت اعلام کرد: با توجه به اقدامات مخرب و آشوب‌زای گروهک‌های تروریستی در شمال عراق علیه مردم و امنیت ملی ایران و بی توجهی به هشدارها و اعتراضات مکرر، ایران انتخابی جز اعمال حق خود و پاسخ متناسب به حملات تروریستی نداشت.