شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حیوانات

تصاویر لحظه باورنکردنی نبرد فک دریایی و اختاپوس | تلاش برای زنده ماندن تا سرحد مرگ

جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰

اختاپوس‌ها حیواناتی عجیبند؛ برخی از آنها یتیم و برخی طعمه حیوانات و انسان‌ها می‌شوند. با این حال به زندگی خلاقانه خود ادامه می‌دهند و برای زندگی تا سرحد مرگ تلاش می‌کنند.

نبرد اختاپوس و فك دريايي

به گزارش همشهری آنلاین، اختاپوس‌ها راهکارهایی بسیار ظریف و خلاقانه برای زندگی در کف اقیانوس‌ها دارند اما مبارزانی ترسناک هم هستند. این لحظات باورنکردنی توسط دوربین توریست‌هایی که در حال گردش دریایی بوده‌اند شکار شده و مبارزه یک اختاپوس عظیم الجثه با یک فک دریایی، سیل، را نشان می‌دهد.

این نبرد حماسی که در نوع خود بی‌نظیر است در آب‌های نیوزلند رخ داده و به گفته شاهدان عینی ۲۰ دقیقه طول کشیده است. در طول این مبارزه جانانه، فک نر بالغ نیوزلندی با حدود ۱۲۰ کیلوگرم وزن، با استفاده از نیروی خود، اختاپوس بد شانش را تکه تکه کرد.

کانر، که راهنمای قایق‌های کایاک‌های کایکورا است، می‌گوید: «این صحنه بسیار نادر است فک‌های نیوزلند عمدتا عصر هنگام تغذیه می‌کنند.» کانر متوجه شد که یک گله بزرگ از پرندگان دریایی در نزدیکی مسیر آنها جمع شده‌اند؛ چیزی که نشانه وقوع یک اتفاق است. با نزدیک شدن به این گروه از پرندگان دیدند که دعوا شروع شد.

«فُک اسباب‌بازی جویدنی مورد علاقه‌اش را مثل یک عصا تکان می‌داد، او بازوهای اختاپوس را قبل از خوردن جدا کرد تا به گلویش نچسبد. این اختاپوس واقعا بد شانس بود؛ فک‌ها عاشق خوردن آن‌ها هستند و روزانه تا ۷ کیلوگرم اختاپوس می‌خورند و غذای اصلی آنهاست.