شهر خبر

ستاری‌فرد: تعامل وزارت ورزش و آموزش و پرورش در جهت توسعه ورزش اثرگذار خواهد بود

ستاری‌فرد:  تعامل وزارت ورزش و آموزش و پرورش در جهت توسعه ورزش اثرگذار خواهد بود

ستاری فرد با اثرگذار خواندن تعامل وزارت ورزش و جوانان و آموزش پرورش اظهار داشت: این دو وزارتخانه می‌توانند درکنار هم اجرای برنامه‌های توسعه‌ای ورزش را در ابعاد مختلف سرعت ببخشند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، ستاری‌فرد در جلسه مشترک روسای فدراسیون‌های ورزشی با بیان اینکه تعامل خوبی بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش وجود دارد ، گفت: در وزارتخانه ورزش و آموزش باید در اجرای برنامه‌ها، همپا و یاریگر هم باشند و روسای فدراسیون‌های ورزشی می‌توانند استمرار این همکاری را تقویت آن را عملیاتی کنند.

وی در ادامه با اشاره به سند تحول دولت اظهار داشت: در این خصوص سه برنامه جدی داریم؛ آزادسازی و مردمی‌سازی مجموعه‌های آموزش و پرورش با رویکرد تربیتی و خانواده محور یکی از این برنامه‌هاست که حضور خانواده‌ها در برنامه‌های ورزش همگانی افزایش نشاط را به دنبال دارد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات وزارت آموزش و پرورش در عمومی‌سازی ورزش بیان کرد: اکنون ۹۳۳ مجموعه به صورت رایگان در روزهای آخر هفته در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه تامین نیروی انسانی متخصص و غنی‌سازی برنامه‌ها و محتوای ورزشی، گفت: ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای موضوعی است که با حمایت دولت، سازمان برنامه و بودجه و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، نهضت ملی ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی را شروع کردیم.

ستاری‌فرد ادامه داد: این هفته با حضور دو وزیر آموزش و پرورش و ورزش، ۱۰۱۷ مجموعه ورزشی افتتاح می‌شود این فضاها ظرف مدت ۶ ماه در کشور به عنوان یک کار ارزشمند در حال رقم خوردن است و فرصتی است تا دانش آموزان در زنگ ورزش و اوقات فراغت با رشته‌های وزارت ورزش آشنا شوند.

این مسوول آموزش و پرورش، بحث استعدادیابی ورزشی را یکی از موارد مهم سند تحول اعلام کرد و گفت: این امر حلقه مفقوده پیشرفت ورزش کشور بود که امروز جز دستورات نخست، وزیر ورزش است‌ و در سند تحول دولت این امر با محوریت مدارس تاکید شده است لذا در فدراسیون ورزش دانش آموزی با هماهنگی و همراهی برخی از فدراسیون‌ها امسال در تابستان کار بی نظیری انجام شد.

وی توضیح داد: از یکم تیر تا یکم مهر مسابقات ورزشی برگزار شد. در تمام طول تابستان بجز ایام محرم و صفر دانش‌آموزان در مسابقات کشوری حضور داشتند و فدراسیون ورزش دانش آموزی با بهترین کیفیت و مدیریت کار را دنبال کرد. همچنین پخش مستقیم مسابقات از رسانه ملی ایجاد انگیزه را به دنبال داشت.

ستاری‌فرد عنوان کرد: برای اولین بار در طول این سال‌ها با رویکرد حمایتی وزیر ورزش و‌جوانان، فدراسیون ورزش دانش آموزی مورد حمایت مالی قرار گرفت که لازم است از دکتر سجادی تشکر کنم. البته همین انتظار را از آقای خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک نیز دارم که برای ورزش دانش آموزی که در ۳۰ رشته ورزشی در حال فعالیت است برنامه ریزی شود.

وی اضافه کرد: حمایت مالی و معنوی مجموعه ورزش را تقاضا داریم زیرا هرچه در این حوزه هزینه شود سرمایه خواهد شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: از حیث اقتصاد ورزش با پیگیری وزیر آموزش و پرورش و همراهی دولت، سازمان برنامه و بودجه امسال ۱۱۰ میلیارد تومان برای تجهیزات ورزشی پیش بینی شد که به زودی سامانه‌ای در این باره راه‌اندازی خواهد شد تا بتوانیم به تولید ملی و اقتصاد کشور کمک کنیم.

ستاری‌فرد همچنین خبر داد: زمینه اجرای قانون سربازقهرمان و موضوعات مربوط به این امر مانند استخدام این افراد فراهم می‌شود. امیدواریم با هماهنگی دو وزارتخانه مجموعه ورزش دانش آموزی و تربیت بدنی مدارس پای کار ورزش باشند.

انتهای پیام/