شهر خبر

کی‌روش باید زودتر روی نیمکت تیم ملی می‌نشست/ بازیکنان استقلال تازه با تفکرات ساپینتو آشنا شده‌اند

کی‌روش باید زودتر روی نیمکت تیم ملی می‌نشست/ بازیکنان استقلال تازه با تفکرات ساپینتو آشنا شده‌اند

مدافع اسبق تیم فوتبال استقلال درباره وضعیت تیم ملی، لیگ برتر و شرایط استقلال به صحبت پرداخت.

هادی شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره دوره آموزش مربیگری برگزار شده در تهران اظهار داشت: پس از تاخیری طولانی کلاس‌ها با همت کمیته آموزش و فدراسیون فوتبال برگزار شد با حضور اساتید محترم و اهل فن. علاوه بر آن از همکاران و دیگر مربیان هم چیزهای زیادی یاد می گیریم.

وی افزود: سطح کلاس‌ها بالا بود و دوره باکیفیتی را گذراندیم. به هر حال اما این علمی که در حال کسب آن هستیم باید جایی ارائه دهیم. کنفدراسیون باید با کمک کمیته آموزش شرایطی را فراهم کند تا تیم‌های لیگ برتری و دسته اولی بتوانند از این مربیان استفاده کنند. گذراندن دوره و نشستن در خانه فایده‌ای ندارد. ورود مربیان خارجی را نباید ممنوع کنند بلکه دو نفر از همین جوانان را کنار آن‌ها قرار دهند تا آموزش و کسب تجربه شود. همین حالا مربیان باتجربه‌ای در لیگ داریم که می‌شود کنار آن‌ها کار کرد. باور کنید بچه‌های ما بچه‌های باهوشی هستند و تنها نیاز به اعتماد دارند. هر کدام از این شاگردان روزی در سطح اول کشور بازی کرده‌اند. کجا باید این تجربیات ارائه داده شود. ما از جنس این فوتبال هستیم. این بچه‌ها نیاز به اعتماد دارند.

وی درباره تفاوت دوران بازی و مربیگری هم گفت: وقتی بازیکن هستید مسئول رفتار خودتان هستید و تحت فرمان یک مربی و باشگاه اما وقتی مربی هستید باید عوامل بیرونی را کنترل کنید و با مدیران تعامل مستقیم داشته باشید. مسئولیت سنگینی است. برخی هم می‌گویند چرا آنقدر کلاس گذاشته می‌شود و دائما مدرک می‌دهند. پس خودشان چجوری کار را آغاز کرده‌اند؟

شکوری درباره نیمکت تیم ملی عنوان کرد: ورود کی‌روش شرایط خوبی را فراهم کرده هرچند که اعتقاد دارم او باید زودتر به تیم اضافه می‌شد. بچه‌ها با او قبلا کار کرده‌اند. امیدوارم حاشیه و مصدومیت گریبان این تیم را نگیرد و مانع از صعود نشود. صعود تیم ملی به مرحله بعد؟ من کاری با شخص کی‌روش ندارم. کیفیت بازیکنان بالا است و آنقدر ستاره داریم که توانایی چنین کاری را داشته باشیم.

پیشکسوت فوتبال درباره اوضاع لیگ ادامه داد: لیگ برتر باید زودتر جا می‌افتاد که هنوز اینگونه نشده است. انتظار داشتم در سال جام جهانی لیگ بهتری ببینیم. استفاده متعدد از لژیونرها به جای بازیکنان لیگ برتر در تیم ملی؟ به هرحال آن‌ها از دل همین فوتبال رشد کرده‌اند و به سطوح بالا رسیده‌اند اما در لیگ هم بازیکنانی داریم که می‌توانند بدرخشند.

مدافع اسبق استقلال درباره اوضاع این تیم هم گفت: بازیکنان به تازگی در حال آشنا شدن با افکار ریکاردو ساپینتو هستند اما حس می‌کنم مسائل حاشیه‌ای به این تیم ضربه می‌زند. سال گذشته مجیدی و آجورلو این مساله را کنترل کردند اما امسال هنوز حواشی در این تیم دیده می‌شود که امیدوارم با برچیده شدن آن، تیم دوباره قهرمانی کسب کند. مدافعان استقلال؟ همه‌شان خوب هستند اما کیفیت لیگ همین است و در حد بضاعت‌شان مطلوب هستند. امیدوارم در تاکتیک تیمی قرار بگیرند و در ادامه هم می‌شود با اضافه کردن بازیکنان باکیفیت انتظارات را برآورده کرد.

خبرنگار: علی شفیعی جم

انتهای پیام/