شهر خبر

بقایای اجساد ۱۰۰ کودک در یک فروشگاه کشف شد

بقایای اجساد 100 کودک در یک فروشگاه کشف شد

براساس اعلام رسانه‌های بین‌المللی بقیه جسدهای 100 کودک در یک فروشگاه قدیمی کشف شده است، باستان شناسان انگلیسی این اجساد را در ولز کشف کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛رسانه‌های انگلیس اعلام کردند که باستان‌شناسان در کاوش‌های اخیر خود بقایای اجساد ۲۴۰ نفر، از جمله حدود ۱۰۰ کودک انگلیسی را کشف کرده‌اند، البته به جز بقایای به دست آمده، خرابه‌های باقی‌مانده از یک صومعۀ قرون وسطایی نیز در شهرستان «پمبروکشر» کشور ولز کشف شده است.

این کاوشگران بقایای صومعۀ «سن سیویر» را بعد از عملیات حفاری در زیر فروشگاه قدیمی «اوکی وایت» که سال ۲۰۱۳ تعطیل شده بود، پیدا کردند، گفتنی است که این صومعه از چند ساختمان مانند خوابگاه، اتاق کتابت، اصطبل و درمانگاه تشکیل شده بود.

باستان شناسان در رابطه با این کشف خود عنوان می‌کنند که در این مکان مردم از طبقات مختلف اجتماعی حضور پیدا می‌کردند و طیف‌های مختلف آن‌ها از فقیر تا غنی در قربستان مذکور مدفون هستند.، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که جراحاتی در ناحیۀ سر برخی از اجساد وجود دارد که ممکن است در میدان نبرد رخ داده باشد.

کشف ۱۰۰ جسد مربوط به کودکان در این محوطۀ باستانی می‌تواند مؤید فراگیر بودن آمار مرگ و میر این گروه سنی در آن مقطع زمانی باشد.

فرضیه‌های مختلفی در رابطه با علت مرگ اجساد کشف شده میان باستان شناسان وجود دارد از جمله این که آن‌ها قربانیان جنگ میان نیرو‌های فرانسه و ولز بودند؛ محاصرۀ این شهر در سال ۱۴۰۵ توسط نیروهای فرانسوی این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند، کاوشگران معتقدند که محوطۀ کشف شده تا قرن هجدهم میلادی قبرستان شهر بوده است.

رسانۀ انگلیسی گاردین اعلام کرده است که گروهی از باستانشناسان از ماه فوریه ۲۰۲۲ مشغول به عملیات حفاری در این محل هستند، براساس این خبر، عملیات اکتشاف تا ژانویه سال آینده میلادی ادامه خواهد داشت. «ولز» که در جنوب غربی جزیره بریتانیا واقع شده، بخشی از پادشاهی بریتانیا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/