شهر خبر

تداوم اختلاف نظر ۲ حزب کُرد درباره نامزد رئیس جمهوری عراق

تداوم اختلاف نظر ۲ حزب کُرد درباره نامزد رئیس جمهوری عراق

یکی از اعضای ارشد حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت: تاکنون با حزب دموکرات درباره نامزد ریاست جمهوری به توافق نرسیده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، غیاث السورجی از اعضای ارشد حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت: تاکنون با حزب دموکرات درباره نامزد ریاست جمهوری به توافق نرسیده‌ایم.

وی افزود: حزب دموکرات پیشنهاد داده است که در ازای عقب‌نشینی اتحادیه میهنی از مقام ریاست جمهوری، به صورت متقابل از همه مناصب انتخاباتی در اقلیم کوتاه بیاید که چنین چیزی عملی نیست چون احزاب کرد دیگری هم در پارلمان ایالتی اقلیم کردستان حضور دارند.

سورجی در ادامه تصریح کرد: پیشنهاد دیگر حزب دموکرات، آن بوده است که در تقسیم مناصب اقلیم کردستان، با اتحادیه میهنی همچون حزبی دارای ۵۰ کرسی برخورد کند.

وی اعلام کرد: ساعات محدودی تا برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهوری مانده است و هیچ کس نمی‌داند که اوضاع به کجا خواهد انجامید و چه متغیرهایی پیش خواهد آمد؛ اما حزب اتحاد میهنی تا الآن بر موضع خود درباره نامزدی برهم صالح برای ریاست جمهوری اصرار دارد.

لازم به ذکر است که محمد حلبوسی رئیس پارلمان عراق روز گذشته اعلام کرد که روز پنجشنبه یعنی فردا جلسه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهور برگزار خواهد شد.