شهر خبر

تردد بیش از ۹۸۰۰ فروند شناور به این بنادر/ افزایش ۷۵ درصدی جابجایی مسافر و گردشگر طی ۶ ماهه امسال

 تردد بیش از ۹۸۰۰ فروند شناور به این بنادر/ افزایش ۷۵ درصدی جابجایی مسافر و گردشگر طی ۶ ماهه امسال

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اعلام کرد: ۱۴۷ هزار و ۲۵۰ تن کالای غیرنفتی طی ۶ ماهه امسال در این بنادر کاپوتاژ شده که نسبت به سال گذشته در این مدت ۴۲۴ درصد رشد داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حمیدرضا محمدحسینی تختی در تشریح فعالیت‌های عملیاتی ۶ ماهه بنادر شرق هرمزگان از کاپوتاژ بیش ۱۴۷ هزار تن کالای غیرنفتی در بنادر شرق هرمزگان خبر داد و گفت: تردد شناورها به بنادر شرق این استان ۶ درصد رشد داشته است.

وی عمده کالای غیر نفتی کاپوتاژ شده در این بنادر را مواد معدنی عنوان کرد و افزود: طی مدت طی شده از سال جاری، یک میلیون و ۲۲۶ هزار و ۵۳۴ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی از بنادر شرق هرمزگان تخلیه و بارگیری شده که شامل کالای اساسی، میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، مشتقات نفتی، گازی و ماشین‌آلات صنعتی است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان همچنین از پهلوگیری ۹۸۱۲ فروند انواع شناورها در بنادر شرق هرمزگان خبر داد و گفت: در این مدت ۱۲۹ فروند شناور بالای هزار تن و ۹۶۸۳ فروند شناور زیر هزار تن در این بنادر پهلو گرفته‌اند.

محمدحسینی تختی در بخش دیگری از سخنان خود به جابجایی بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از ابتدای سال جاری تا نیمه مهرماه امسال در بنادر شرق هرمزگان اشاره کرد و بیان کرد: بندر شهید حقانی در بندرعباس پر ترددترین بندر مسافری در کشور قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه با جابجایی یک میلیون و ۲۹۸ هزار نفر و ۸۰۰ نفر مسافر و گردشگر از طریق این مسیر دریایی، ۶۴ درصد رشد نسبت به مدت سال گذشته به ثبت رسیده، بیان کرد: در بندر هرمز نیز ۳۸۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر و گردشگر جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش آمارهای مسافری به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اضافه کرد: در مسیر دریایی بین‌المللی بندر شهید باهنر به مقصد بندر شارجه نیز با انجام دو سفر در هفته ۹۷۰۰ نفر مسافر در این بازه زمانی جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، محمد حسینی تختی افزود: با توجه به موقعیت مکانی و نیز تجهیزات ایمنی، ایستگاه آتش نشانی، دستگاه‌های کش لس صدور بلیط الکترونیکی، بندر شهید حقانی را به بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور تبدیل کرده است.

انتهای پیام/