شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#آلمان

تسلیحات فوق مدرن آلمانی به اوکراین رسید

تسلیحات فوق مدرن آلمانی به اوکراین رسید

ایسنا نوشت: مجله اشپیگل گزارش داد، اوکراین نخستین بخش از چهار سیستم دفاع هوایی را از آلمان دریافت کرده است.

این مجله همچنین نوشت، با اینکه آلمان از نظر ذخایر تسلیحاتی به شدت در مضیقه است اما این سیستم‌های فوق مدرن هوایی به نام IRIS-T SLM را به اوکراین هدیه داد.

این سیستم‌های دفاع هوایی که شامل یک خودروی فرماندهی، یک رادار و یک پرتابه بر روی کامیون است که قابلیت شلیک هشت موشک را دارد، روز سه شنبه به ارتش اوکراین در نزدیکی مرز با لهستان تحویل داده شد.

این تحویل چهار روز پس از آن انجام شد که کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان سفری اعلام نشده به اوکراین داشت و در آنجا به الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع این کشور قول داد که کشورش این تسلیحات را ظرف چند روز به اوکراین می‌دهد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز در ژوئن سال جاری میلادی چنین قولی را به اوکراین داده بود.

لامبرشت روز دوشنبه نیز گفته بود که حملات موشکی روسیه علیه ارتش و زیرساخت‌های حساس اوکراینی نشان می‌دهد که تامین سیستم‌های دفاعی هوایی برای اوکراین چقدر مهم است.

برلین به اوکراین قول تحویل دستکم چهار دستگاه سیستم مذکور را داده که هرکدام می‌تواند موشک‌هایی را در فاصله ۴۰ کیلومتری هدف قرار دهد. گزارش شده که اوکراین از دولت آلمان خواسته تا دستکم ده‌ها دستگاه از این سیستم‌ها را به کی‌یف تحویل دهد و پیشنهاد خرید مستقیم آنها را از سازنده آن یعنی " Diehl Defense" مطرح کرده است.

وزیر دفاع اوکراین نیز اعلام کرد: ارسال این تسلیحات آلمانی به اوکراین در حالی صورت گرفته که سیستم‌های ضد هوایی آمریکایی مستقر در زمین با عنوان " NASAMS" نیز در راه اوکراین است.

اشپیگل همچنین گزارش داد که ارتش آلمان هنوز یک سیستم IRIS-T را به کار نگرفته و سه مورد باقیمانده که به اوکراین وعده داده شده نیز هنوز ساخته نشده‌اند. آلمان به دلیل تردید در اهدای تسلیحات تقریبا سنگین، از سوی کی‌یف با انتقادهای مداوم روبرو شده اما با ارسال این تسلیحات، زرادخانه و انبار خود را نیز خالی کرده است.

در این میان، وزیر امور خارجه آلمان نیز نسبت به کمبود قطعی در انبارهای تسلیحاتی کشورش هشدار داده و در گزارش روز شنبه بیزنس اینسایدر نیز آمده که ارتش آلمان تنها برای دو روز مهمات دارد.

311311