شهر خبر
کسانی که فکر می‌کردند دین امر شخصی است می‌خواهند مثل یک مسلمان زندگی کنند

رئیسی در آیین گشایش سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی:

کسانی که فکر می‌کردند دین امر شخصی است می‌خواهند مثل یک مسلمان زندگی کنند

کسانی که فکر می‌کردند دین امر فردی و شخصی است و کاری به امور اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی ندارد، به برکت خون مطهر شهیدان در عالم بیدار شدند و امروز همه مسلمانان در همه عالم می‌خواهند مثل یک مسلمان زندگی کنند.

اعتمادآنلاین|

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در آیین گشایش سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با تبریک ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق (ع)و خوش‌آمدگویی به میهمانان حاضر از اقصی نقاط جهان اسلام، با طرح این پرسش که در این کنفرانس چه راهکارهایی برای ارتقای وحدت در امت اسلامی باید به کار گرفته شود و پیش‌بینی‌ها لازم برای پیشگیری از تفرقه و جدایی چیست؟ گفت: انسان معاصر می‌تواند با اتکای به خدا، با اعتماد به نفس و با آموخته‌های دینی زندگی سعادتمندی را برای خود رقم بزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری بخشی از اظهارات رئیسی را در ادامه می خوانید:

*«نگاه به جامعیت دین» و «پاسخگو بودن دین به نیازهای انسان معاصر»، به انسان قوت و قدرتی می‌دهد که او بتواند در مقابل تهاجم‌های فرهنگی و نسخه‌های ارائه شده از غرب و شرق که هیچ تناسبی با یک زندگی دین‌مدارانه ندارد، ایستادگی کند.

*حضور در این نشست موجب درک مشترک بین همه شخصیت‌های اثرگذار در جهان اسلام می‌شود،  ما سرمایه عظیمی به نام دین، ارزشهای دینی، دین‌داران، مسلمانان، معتقدین به دین و سرزمین‌های اسلامی داریم که با غنای مادی و معنوی فراوان در اختیار مسلمانان هستند.

*جوانان فرهیخته‌ با گرایش به معنویت، روحیه مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن، آماده بودن برای خطر کردن در مسیر یک زندگی دین‌مدارانه و نیروهای فرهیخته عالِم عامل از دیگر سرمایه‌های عظیم جهان اسلام هستند و  اندیشمندان جهان اسلام سرمایه عظیمی هستند که آمادگی دارند از حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی مختلف در کنار هم در مقابل تفکر الحادی، جریان سکولار، تفکر تکفیری و افراطی ایستادگی کنند.

*امروز مسلمانان اشتراکات بسیاری دارند که می‌تواند یک قدرت عظیم و تمدنی دینی در عالم پدید آورد و در مقابل همه مدعیان تمدن سر بلند باشد، پرچم خود را برافراشته کند و برای انسان معاصر سبک زندگی ارائه دهد.

*شهدای نهضت جهانی اسلام در بیداری ملتها نقش مهمی دارد. کسانی که فکر می‌کردند دین امر فردی و شخصی است و کاری به امور اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی ندارد، به برکت خون مطهر شهیدان در عالم بیدار شدند و امروز همه مسلمانان در همه عالم می‌خواهند مثل یک مسلمان زندگی کنند و تمام شئونات زندگی‌شان بر اساس اسلام و اصول اسلامی باشد و آنچه که امروز موجب ترس دشمن شده همین مسئله است.

*توطئه علیه مسلمانان به دلیل واهمه قدرتهای استکباری از ظرفیت استکبارستیزی جهان اسلام است، آنچه قدرتهای استکباری را بعد از جنگ جهانی دوم به توطئه مقابل مسلمانان واداشت، این بود که آنها در اتاق‌های فکر خود، به این نتیجه رسیدند که تنها مانع در مقابل یکه‌تازی و یکجانبه‌گرایی نظام سلطه، اسلام است.

*آنها بعد از مطالعات به این رسیدند، تنها قدرتی که می‌تواند سربلند در مقابل نظام سلطه ایستادگی کند، فقط اسلام و کسانی هستند که حقیقتا به دین و ارزش‌های دینی پایبندند. لذا نقشه‌ها کشیدند برای اینکه چه کنند تا این قدرت عظیم به نام اسلام که مرکزیت آن هم به برکت یک دین‌شناسِ اسلام شناس و یک مرجع تقلید در ایران اسلامی پا گرفته است، نتواند در عالم موج و بیداری ایجاد کند.

*برگزاری این نشست می‌تواند در ارتقای وحدت میان مسلمانان بسیار نقش آفرین باشد، نقش علما، برجستگان، فرهیختگان، تاریخ‌سازان، آینده‌سازان بی‌بدیل است. امروز اتحاد برای ما نه یک تاکتیک بلکه یک راهبرد و استراتژی بسیار اساسی است. مقتدای بصیرت‌آفرین ما امام خامنه‌ای (حفظ‌الله تعالی) همواره بر این راهبرد به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در عالم اسلام و تحت عنوان اینکه امروز وحدت و اعتصام به ریسمان الهی و حب‌‌الله یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، تاکید کردند.

*دشمنان در مقابل راهبرد وحدت موج اسلام هراسی به راه انداختند،  برای ترویج اسلام‌هراسی جریان تروریسم و بسیاری از توطئه‌ها و فتنه‌های دیگر را در عالم اسلام به راه انداختند، اما آنچه که توانست توطئه‌های آنها را نقش برآب کند، انسجام، وحدت، یکپارچکی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و در یک کلام بصیرت بود.

*راه رسیدن به این هدف، ایستادگی و مقاومت است،آنانی که فکر می‌کردند، راه نجات فلسطین در میزهای مذاکره است و فکر می‌کردند، با کسانی که منطق نمی‌فهمند، می‌شود حرف زد و سخن گفت، اشتباه کردند. امروز جریان سازش با رژیم صهیونیستی شکست خورده و جریان و فرهنگ مقاومت پیروز و موفق شده است.

*رژیم صهیونیستی چیزی از مذاکره و منطق نمی‌داند. امروز با ابتنای به داشته‌ها و سرمایه‌های بسیار می‌توان در مقابل آنها ایستادگی کرد.