شهر خبر

ریاض: تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید صرفا اقتصادی است

ریاض: تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید صرفا اقتصادی است

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی گفت که تصمیم اخیر اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت صرفا اقتصادی بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی گفت که تصمیم اخیر اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت صرفاً اقتصادی است و با اجماع کشورهای عضو اتخاذ شده است.

بر اساس این گزارش، فیصل بن فرحان که روابط کشورش با واشنگتن در پی این تصمیم اوپک پلاس دچار تنش شده است، افزود: کشورهای اوپک پلاس مسئولانه عمل کردند و تصمیم مناسب را گرفتند که سعی بر ثبات بازار و تحقق منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دارد.

وزیر خارجه عربستان در سخنانی تلویزیونی گفت: همکاری نظامی بین ریاض و واشنگتن در راستای منافع دو کشور و ثبات منطقه است. رابطه ما با ایالات متحده آمریکا ساختاری است که از زمان شکل گیری این رابطه پایه ریزی شده است. روابط ما راهبردی است و از امنیت و ثبات منطقه حمایت می کند.

فیصل بن فرحان درباره جنگ اوکراین نیز افزود: ما برای سوق دادن طرف های بحران اوکراین و توقف نزاع تلاش می کنیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی که کشورش بیش از هفت سال است یمن را مورد تجاوز قرار داده است در این باره گفت: تلاش ها برای تمدید آتش بس در یمن همچنان پابرجاست.

فیصل بن فرحان پیرامون مذاکرات تهران و ریاض برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک نیز گفت: گفتگو با ایران هنوز به نتایج ملموسی نرسیده و در انتظار دور ششم مذاکرات هستیم.

وزیر خارجه سعودی روابط عربستان با چین را هم در وهله نخست اقتصادی توصیف کرد و افزود که دو طرف طرح های اقتصادی مشترک متعددی دارند.