شهرخبر

بنیامین نتانیاهو:

در خواب هم نمی دیدیم باید از نصرالله اجازه بگیریم/ «لاپید» ترسید

در خواب هم نمی دیدیم باید از نصرالله اجازه بگیریم/ «لاپید» ترسید

نتانیاهو توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان را تسلیم شدن تاریخی برای تل آویو در مقابل حزب الله توصیف کرد و گفت: در خواب هم نمی دیدیم باید برای استخراج گاز از نصرالله اجازه بگیریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس حزب مخالف لیکود، ضمن انتقاد شدید از «یائیر لاپید» نخست وزیر فعلی این رژیم، تکمیل توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان را تسلیم شدن تاریخی توصیف کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو به شدت به یائیر لاپید حمله کرده و امضای توافقنامه مرزی دریایی با لبنان را تسلیم شدن در مقابل حزب‌الله قلمداد کرده است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی نتانیاهو در این خصوص گفت: بیش از یک دهه، دولت‌های تحت رهبری من تسلیم تهدیدهای سید حسن نصرالله نشدند - و ما جنگ را نپذیرفتیم. تا زمانی که لاپید آمد، ظرف سه ماه، لاپید به طور کامل تسلیم تمام خواسته‌های حزب‌الله شد.

نتانیاهو خاطرنشان کرد: روزی که لاپید وارد دفتر نخست وزیری شد، نصرالله هواپیماهای بدون سرنشین را به سکوی گازی در قلمرو ما پرتاب کرد. وی با بیان اینکه «نصرالله لاپید را تهدید کرد که با زور اسلحه اسرائیل را مجبور به تسلیم در مذاکرات خواهم کرد»، گفت: لاپید ترسید و تسلیم شد.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی ادامه داد: لاپید با طرح گازی که من و دوستانم برای اسرائیل ارائه کردیم، مخالفت کرد، طرحی که اسرائیل را به یک قدرت گازی جهانی تبدیل کرد؛ اما اکنون عجله دارد تا گاز را به نفع حزب‌الله از آب استخراج کند. لاپید چگونه می‌خواهد این تسلیم شدن را توجیه کند؟

نتانیاهو تصریح کرد: می‌خواهم به لاپید یادآوری می‌کنم که کار توسعه در میدان کاریش از پنج سال پیش آغاز شد و ما هرگز در خواب هم نمی‌دیدیم که برای بهره‌برداری از آن از نصرالله اجازه بگیریم. اظهارات «دیوید فریدمن» سفیر سابق آمریکا که به این پرونده رسیدگی می‌کرد، مبنی بر اینکه در این توافق لبنان به ۱۰۰ درصد خواسته ایش رسیده در حالی که سهم اسرائیل صفر است، درست بود. این یک توافق تاریخی نیست، یک تسلیم شدن تاریخی است.

به گفته نتانیاهو، «هرکس به این شکل تسلیم حزب الله شود، نمی‌تواند نخست وزیر شود. چنین شخصی قادر نخواهد بود با ایران مقابله و بحران ایجاد شده در نظم جهانی پس از بحران اوکراین را مدیریت و در برابر انبوه تهدیدهایی که اسرائیل با آن مواجه است، ایستادگی کند.

رئیس حزب لیکود رژیم صهیونیستی در پایان گفت: معادله جدید ایجاد شده توسط لاپید که بر اساس آن با تهدیدات تسلیم مقابله می‌شود، خطری راهبردی برای امنیت اسرائیل به شمار می‌رود. در این دوران آشفته، اسرائیل نمی‌تواند یک نخست وزیر ضعیف داشته باشد، یک بار برای ما کافی است.

گفتنی است که ریاست جمهوری لبنان امروز سه شنبه اعلام کرد که نسخه نهایی توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی جنوبی راضی کننده است و خواسته‌های لبنان را برآورده می‌کند.