شهر خبر

ژنرال صهیونیست: حزب الله «اسرائیل» را به زانو درآورد

ژنرال صهیونیست: حزب الله «اسرائیل» را به زانو درآورد

یک ژنرال رژیم صهیونیستی درباره پرونده مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و این رژیم گفت که حزب الله تل آویو را به زانو درآورده و مجبور به تسلیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «امیر آویوی» ژنرال رژیم صهیونیستی درباره پرونده مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و این رژیم گفت که حزب الله، تل آویو را به زانو درآورد و مجبور به تسلیم کرده است.

وی با انتقاد شدید از پیش نویس پیشنهادی توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی، گفت: این یک اقدام بی سابقه و خطرناک است که حزب الله ما را تهدید می کند و ما در آستانه انتخابات پارلمانی به سرعت در مقابل خواسته های بیروت عقب نشینی می کنیم.

این ژنرال صهیونیست تاکید کرد که توافق مذکور یک آرامش موقت است و یک راهبرد بلندمدت نیست.

گفتنی است، در حالی که سران رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر درباره پیش نویس پیشنهادی میانجی آمریکایی برای ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی به شدت دچار اختلاف و جنگ لفظی شده اند، مسئولان صهیونیست از پذیرش این پیش نویس از جانب تل آویو خبر دادند.

بر همین اساس، روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز گذشته در گزارشی ضمن اعلام موافقت یائیر لاپید نخست وزیر و بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با پیش نویس توافق ترسیم مرزهای دریایی، از تایید احتمالی این توافق در کابینه رژیم صهیونیستی خبر داد.

هاآرتص به نقل از یک مقام سیاسی بلندپایه رژیم صهیونیستی در این باره نوشت: لاپید و گانتز ضمن تایید پیش نویس توافق ترسیم مرزهای دریایی میان بیروت و تل آویو، آن را برای رای گیری در جلسه آینده کابینه در روز پنج شنبه هفته جاری مطرح خواهند کرد.

در همین خصوص، بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درخصوص توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان گفت که در نهایت این توافق ماهیت اقتصادی دارد و طبیعتا در حین مذاکرات نمی ‌توان جزئیات توافق را اعلام کرد؛ اما اگر به نسخه نهایی از توافق دست یافتیم، این توافق بر روی میز «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) قرار خواهد گرفت و نکات مهم آن به طور منظم و شفاف در اختیار همه قرار خواهد گرفت.

قابل ذکر است که در اوایل هفته جاری آمریکا پیشنهاد جدیدی را در زمینه ترسیم مرزهای دریایی به طرف لبنانی و صهیونیستی ارائه کرد که از سوی دو طرف به طور مقدماتی مورد تایید قرار گرفته است.