شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پلیس راهور#رئیس پلیس
گوناگون

همایش کروکی‌های برتر | سردار سید کمال هادیانفر | رئیس پلیس راهور فراجا

اعتراف رئیس پلیس راهور :قانون فعلی به نفع پولداران است

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه قانون فعلی به نفع پولداران است و آنها می‌توانند از قانون سواستفاده کنند، گفت: خودروسازان نباید آلت قتاله تولید کنند.

اعتراف رئیس پلیس راهور :قانون فعلی به نفع پولداران است

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا صبح امروز در همایش کروکی‌های برتر گفت: در مدیریت ترافیک دو موضوع مهم داریم که تمام کشورها در تلاش هستند که برای این دو موضوع برنامه‌های جدید بدهند تا در جامعه و شهرهای خود رفتار ترافیکی مناسب‌تری داشته باشیم. ایجاد و اعمال اقدامات مناسب برای کاهش تصادفات از اهداف کشورها است.

وی افزود: معتقد هستم که عامل تصادفات چهار عامل نیست و پنج عامل است، اولین عامل مدیریت است که دولت‌ها باید به آن ورود کنند. برای همین در کشورهایی که در بحث کاهش تصادفات موفق بودند دولت‌ها به امر تصادفات ورود کرده اند.

هادیانفر در همایش کروکی‌های برتر با بیان اینکه باید ساختارهای مدیریتی ایجاد شود، گفت: نقش دولت و دستگاه‌های دولتی در کاهش تصادفات مؤثر است، ۳۲ دستگاه در امر تصادفات مسئول هستند اما همیشه از ۴-۵ دستگاه در امر تصادف سوال و جواب شده است!

۴۳ درصد جان باختگان تصادفات در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۵۰ درصد از جان‌باختگان تصادفات در سر صحنه جان خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: ۶ درصد جان‌باختگان در حین انتقال و ۴۳ درصد در تروما و بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند؛ دولت باید بر وظایف این دستگاه‌ها مدیریت کند و قوه قضائیه به ترک فعل‌ها ورود کند.

وی با بیان اینکه ۸۴ میلیون جمعیت در کشور داریم و عین این ۸۴ میلیون کاربر ترافیک هستند، چراکه این افراد یا راننده بوده و یا سرنشین خودروها هستند، گفت: قانون باید مجازات‌های جایگزین و اجتماعی داشته باشد وگرنه افراد پولدار از قانون سواستفاده می‌کنند و این قانون برایشان بازدارندگی ندارد.

هادیانفر در همایش کروکی‌های برتر با بیان اینکه ما نیازمند قوانین جدید و به روز و کارآمد و اثربخش هستند تا بتوان به پشتوانه آنها شاهد رفتار صحیح ترافیکی باشیم، گفت: در هر ساعت ۲ نفر در جاده‌ها فوت می‌کنند و به ازای هر نفر فوتی ۲۵ نفر مصدوم می‌شوند؛ ۱۵ تا ۲۰ درصد افرادی که مجروح می‌شوند قطع نخاع می‌شوند.

ورق بدنه خودرو باید فولاد کم کربن باشد نه حلبی ۳ لایه

رئیس پلیس راهور با اشاره به عملکرد پلیس راهور در مأموریت اربعین خاطرنشان کرد: ۳۲۰ هزار وسیله نقلیه را در مأموریت اربعین در ۶ شهر مرزی جانمایی کردیم.

وی گفت: تصادف یک امر اجتناب ناپذیری است اما نباید وسایل نقلیه ما به نوعی باشد که در تصادفات درهای خودرو قفل شود و یا خودرو آتش بگیرد! ما باید بگوییم تا آخر سال ۵۰۰ خودروی با کیفیت تولید می‌کنیم نه اینکه عدد تولید خودروی بی کیفیت را بالا ببریم.

هادیانفر با بیان اینکه با قانون جدید عملاً اسقاط خودرو حذف شده است و خیابان‌ها تبدیل به پارکینگ می‌شوند، گفت: در تمام دنیا ورق بدنه خودرو فولاد کم کربن است نه حلبی ۳ لایه!

رئیس پلیس راهور گفت: خودروساز نباید چیزی تولید کند که آلت قتاله باشد و ستون‌های خودرو به سرنشینان آسیب وارد کند.

منبع: مشرق