شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#روسیه#چین#سیاست خارجی

بورل: رونق اتحادیه اروپا وابسته به چین و روسیه است

بورل: رونق اتحادیه اروپا وابسته به چین و روسیه است

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید رونق کشورهای عضو این اتحادیه وابسته به چین و روسیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که برای مدت طولانی رونق اتحادیه اروپا به چین و روسیه وابسته بوده است.

این اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بحبوحه افزایش قیمت‌های انرژی و تلاش اروپا برای محدود کردن واردات نفت و گاز روسیه به عنوان بخشی از تحریم ها علیه مسکو بیان می‌شود.

جوزپ بورل که در کنفرانس سفرای اتحادیه اروپا سخنرانی می‌کرد در ادامه افزود: ۲۷ عضو این اتحادیه بیش از حد به تجارت با چین و کالاهای ارزان آن متکی شده‌اند. به نظرم کارگران چینی با حقوق کم خود بهتر از تمامی بانک‌های مرکزی در مهار تورم عمل کرده‌اند. 

نگرانی‌ها در مورد قیمت گاز و ترس از کمبودهای احتمالی، شرکت‌های بزرگ را وادار کرده است که منبع انرژی خود را تغییر دهند. فولکس واگن به عنوان بزرگ‌ترین خودرو ساز اروپا، ماه گذشته کارخانه‌های تولیدی خود را به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی از آلمان منتقل ساخت.

قیمت حامل‌های انرژی از سال ۲۰۲۱ در اروپا سیر صعودی به خود گرفت و پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ و اعمال بسته‌های تحریمی اروپا علیه روسیه، بهای انرژی و سوخت به شدت در اروپا افزایش پیدا کرده و بسیاری از دولت‌های اروپایی را به اتخاذ اقدامات و تدابیر احتیاطی سوق داده است.