شهر خبر

نگرانی حریفان برای آینده؛

اصرار عجیب استقلال بر تصمیمات داوری/ ورق به سود آبی‌ها برمی‌گردد؟

اصرار عجیب استقلال بر تصمیمات داوری/ ورق به سود آبی‌ها برمی‌گردد؟

مصاحبه های پرتعداد و ادامه دار مسئولان باشگاه استقلال در مورد اتفاقات و تصمیمات داوری، نگرانی حریفان این تیم برای دیدارهای آینده و قضاوت «عکس» را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم های فوتبال استقلال و فولاد با چند تصمیم چالش برانگیز داور مسابقه همراه بود که طی آن کادر فنی، بازیکنان و مسئولان باشگاه تهرانی اعتقاد داشتند داور باید سه ضربه پنالتی برای این تیم اعلام می کرد. 

با این حال بعد از این بازی برخی کارشناسان داوری از جمله خود داور (حمید حاج ملک) و گزارش رسمی کمیته داوران تاکید داشتند که هیچ اشتباهی در این زمینه صورت نگرفته و پنالتی نباید برای استقلال اعلام می شد. 

از طرف دیگر برخی کارشناسان داوری معتقد بودند که در یک صحنه داور مرتکب اشتباه شده و تنها یک ضربه پنالتی برای استقلال نادیده گرفته شده است. همین امر ابزار انتقاد زیاد و پرتعداد ارکان مختلف باشگاه استقلال از داور این دیدار و البته داوری دیدارهای گذشته آبی پوشان شد. 

این در حالی است که حتی اگر داور در دیدار برابر فولاد برای استقلال پنالتی می گرفت مشخص نبود این ضربه به گل تبدیل می شود یا مثل پنالتی که پرسپولیس به گل تبدیل نمی شد و بازی با همان تساوی به پایان می رسید. 

به دنبال این اتفاق باشگاه استقلال با صدور بیانیه های پرتعداد، مصاحبه توسط ارکان مختلف باشگاه، مصاحبه بازیکنان و سرپرست و ... سعی در تحت فشار قراردادن کمیته داوران فدراسیون فوتبال برای دیدارهای آینده دارد. 

برخی تیم هایی که قرار است با استقلال بازی کنند ابراز نگرانی کرده اند که این فشارها باعث خواهد شد داوران در دیدارهای بعدی این تیم تحت تاثیر قرار بگیرند و احتمالا کمی به سمت شاگردان ساپینتو قضاوت کنند تا مورد هجمه قرار نگیرند. 

در واقع استقلالی ها با شیوه ای هدفمند در طول روزهای بعد از دیدار برابر فولاد سعی کردند انتقاد از داوری ها را ادامه دهند. این اصرار آبی ها نگرانی ها برای دیدارهای آینده را افزایش داده و تیم های حریف امیدوارند داوران تحت تاثیر این فشارها قرار نگیرند و قضاوت «عکس» برای تیم آبی پایتخت نداشته باشند. 

قطعا کمیته داوران این موضوع را مد نظر قرار خواهد داد و داوران را هم توجیه خواهد کرد که قضاوتی عادلانه و به دور از تحت تاثیر قرار گرفتن برای دیدارهای استقلال داشته باشند.