شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#تعطیل#وزیر جدید#سال گذشته

بهادری جهرمی: در سال گذشته صدها کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل فعال شدند/ تا تعیین وزیر جدید سرپرستی زاهدی وفا استمرار دارد

بهادری جهرمی: در سال گذشته صدها کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل فعال شدند/ تا تعیین وزیر جدید سرپرستی زاهدی وفا استمرار دارد

سخنگوی دولت گفت: در سال گذشته صد ها کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل فعال شد. کارخانه نساجی مازنداران در قائمشهر که رییس جمهور پیش از این در قامت رییس قوه قضاییه پیگیری هایی انجام داده بودند، این کارخانه جان تازه ای گرفته است و بیش از ۴۰۰ کارگر به کار برگشته اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری خود گفت: شهادت تعدادی از جوانان مرز و بوم و مدافعان امنیت کشور را در این ایام گذشته تسلیت می گویم که در راه دفاع از امنیت مردم و کشور جان خود را فدا کردند و برخی از اقدامات سازماندهی شده و خشونت آمیز در این ایام به روشنی نشان داد که چگونه دشمنان و مخالفین نظام برای ضربه به حقوق و امنیت مردم و ثبات و ارامش در کشور از هر فرصتی استفاده می‌کنند. 

وی در رابطه با زلزله خوی گفت: زلزله خوی خسارت جانی نداشت اما مصدومانی داشت که ۱۱۰۰ نفر در این‌چند روز مورد خدمات درمانی قرار گرفت و ۳۲۰۰ چادر و ۶۵۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۵۰۰۰هزار پرس به صورت روزانه غذای گرم‌توزیع شد. 

سخنگوی دولت گفت: در سال گذشته صد ها کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل فعال شد. کارخانه نساجی مازنداران در قائمشهر که رییس جمهور پیش از این در قامت رییس قوه قضاییه پیگیری هایی انجام داده بودند، این کارخانه جان تازه ای گرفته است و بیش از ۴۰۰ کارگر به کار برگشته اند و فعالیت سه شیفته شده است و ۱۰۰ شغل جدید در این کارخانه راه اندازی خواهد شد.حتی همه مطالبات و حقوق کارگران به روز شده است و پرداخت شده است و چرخ اقتصادی کارخانه بدون حمایت دولت می‌چرخد‌ . 

سخنگوی دولت گفت: یکی از سیاست های دولت احیای کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل است و در سال گدشته ۱۵۰۰ کارخانه نیمه تعطیل و تعطیل فعال شده اند‌. 

وی درخصوص سفر مخبر به روسیه گفت: برخی قرارداد ها در این سفر منعقد شد و در حد تفاهم باقی نمانده و در حوزه راه و راه آهن و نفتی قرار داد هایی منعقد شد که وارد مرحله اجرایی شده اند و در حوزه نفت و گاز هم شاهد ورود برخی هیئت های همکاری به کشور خواهیم بود‌. 

بهادری جهرمی گفت: خرید تضمینی گندم در سال جاری به ۷میلیون و ۱۷۰ هزار تن گندم به ارزش ۸۳هزار میلیارد تومان رسید و حدود ۳.۶ دهم برابر سال گذشته است‌ . کل مطالبات کشاورزان تسویه شده است و دولت در مسیر امنیت غدایی و حمایت ازکشورهای با جدیت مسیر را در پیش خواهد گرفت‌.

سخنگوی دولت در خصوص سرپرستی زاهدی وفا در وزارت کار تعاون و راه اجتماعی گفت: درخصوص سرپرستی زاهدی وفا پیش از این‌مطابق اذن از رهبری تا تعیین وزیر جدید سرپرستی زاهدی وفا استمرار دارد . در خصوص گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت کار  هم باید بگویم که طی همین روز ها و به زودی گزینه پیشنهادی معرفی خواهد شد‌.

ادامه دارد...