شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#روسیه#شورای امنیت#اوکراین

رییس مجلس روسیه زلنسکی را تروریست خواند

رییس مجلس روسیه زلنسکی را تروریست خواند

ویاچسلاو ولودین رییس مجلس دوما به دنبال اعلام سرویس امنیتی اوکراین مبنی بر تحت تعقیب بودن اعضای شورای امنیت روسیه، ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین را تروریست خواند.

به گزارش مشرق، ولودین روز سه شنبه اعلام کرد کشورهایی که از زلنسکی پشتیبانی می‌کنند، حامیان تروریسم هستند زیرا حکومت کی‌یف تبدیل به یک رژیم تروریست شده است.

به نوشته تاس، رییس مجلس دوما روسیه ضمن ابراز چنین اظهاراتی، به قاعده معروف در جهان که نمی‌توان هیچ مذاکره‌ای با تروریست‌ها داشت، اشاره کرد.

براساس این گزارش: ولودین همچنین نام رئیس جمهور اوکراین را در میان فهرستی از جمله اسامه بن لادن سرکرده القاعده و دیگر تروریست‌های بین المللی برای صدور دستور اقدام‌های ترور طبقه بندی کرد.

سرویس امنیتی اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که ولودین به همراه چند تن دیگر از اعضای شورای امنیت روسیه در فهرست افراد تحت تعقیب که توسط مقام های امنیتی اوکراین تهیه شده، قرار دارد.

براساس اعلام سرویس امنیت اوکراین، اکثر اعضای شورای امنیت روسیه از جمله سرگئی شویگو وزیر دفاع، ویاچسلاو ولودین، والنتینا ماتوینکو رئیس مجلس علیا و نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت این کشور در فهرست افراد تحت تعقیب کی‌یف قرار دارند.

اتهام زنی مقام‌های دو کشور به یکدیگر از زمانی آغاز شد که اوکراین شنبه گذشته در عملیاتی با انفجار یک کامیون باری، پل کرچ نماد الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه را تخریب کرد. پس از آن نیز مسکو در تلافی این اقدام دیروز دوشنبه مناطقی از پایتخت اوکراین را هدف حملات موشکی قرار داد. 

منبع: ایرنا