شهر خبر

پویا سعیدی‌پور: سینماهای مختلف در شهریور ماه رکورد فروش خود را شکستند/ تغییر کنداکتور پاییزی و انصراف فیلم‌ها

پویا سعیدی‌پور: سینماهای مختلف در شهریور ماه رکورد فروش خود را شکستند/ تغییر کنداکتور پاییزی و انصراف فیلم‌ها

سینما بعد از برداشتن ماسک‌ها و رفتن کرونا نفس تازه‌ای گرفته بود که تحولات اجتماعی دو هفته‌ی گذشته باز هم تیشه به ریشه‌‌اش زد و اکران‌های پاییزی را دستخوش تغییراتی کرد. بررسی جدول فروش هفتگی در دومین هفته‌ی مهرماه نشان‌دهنده‌ی افت و کاهش فروش سینماهاست. در همین خصوص با پویا سعیدی‌پور مدیر «پردیس سینما زندگی» گپ‌و‌گفتی داشتیم که از نظر می‌گذرانید.

پویا سعیدی‌پور مدیر «پردیس سینما زندگی» در خصوص وضعیت فروش و استقبال از فیلم‌های اکران شده در تابستانی که گذشت به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ گفت: شهریور ماه بیشترین میزان فروش را در دو مجموعه‌ای که خودمان داشتیم(یعنی مگامال و پردیس زندگی) تجربه کردیم که این میزان به صورت تصاعدی و چشمگیری بالا می‌رفت. از زمانی که «دوزیست»، «ابلق» و «پسر دلفینی» به چرخه‌ی اکران اضافه شدند شرایط به گونه‌ای شد که هر هفته سینماهای مختلف رکورد خود را می‌شکستند. یعنی به این صورت که اگر سه‌شنبه‌ یکم شهریور، هزار و هفتصد مخاطب داشتیم سه‌شنبه‌ی هفته‌ی بعد مخاطبمان به هزار و هشتصد و پنجاه تا می‌رسید که این اتفاق امیدوارکننده‌ای بود.

این مدیر سینما در خصوص وضعیت فعلی سینماها با توجه به شلوغی‌ها و شرایط پیش آمده عنوان کرد: برای اکران‌های پاییزی و فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» خیلی امیدوار بودیم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و شلوغی‌های پیش آمده شرایط سینما را برهم ریخت و ساعت کاری ما را تغییر داد. مثلا سینمای ما پنجشنبه‌ هفته‌های گذشته تا ساعت دوازده و نیم سانس داشت اما در این دو هفته‌ای که گذشت به دلیل تغییر ساعت کاری پاساژ و نداشتن مخاطب فقط تا ساعت 10 و نیم فعالیت داشتیم.

او ادامه داد: البته وضعیت اینترنت هم تاثیرگذار بود. مخاطبان سینما هنوز آشنایی چندانی با لینک نوشتن ندارند. فقط کافی است گوگل از دسترس خارج شود و چون مخاطب عادت ندارد لینک(سینماتیکت) را جستجو کند خرید و رزرو بلیت برایش سخت می‌شود. در کل تمام این مسائل دست به دست هم دادند تا ما مجددا شاهد افت فروش در سینماها باشیم.

او درباره‌ی کنداکتور پاییزی و فیلم‌هایی که قرار بود به چرخه‌ی اکران اضافه شوند عنوان کرد: قرار بود از اول مهر فیلم‌های سینمایی «ملاقات خصوصی» امید شمس و «گیجگاه» عادل تبریزی به چرخه‌ی اکران اضافه شوند اما گویا با توجه به شرایط پیش آمده این فیلم‌ها فعلا انصراف داده‌اند. تنها فیلمی که در این چند روز برای ما متریال ارسال کرده است «بام بالا» در ژانر کودک ساخته‌ی سیدجمال سیدحاتمی است که البته بعید می‌دانم با توجه به این شرایط اتفاق ویژه‌ای برایش پیش بیاید.

سعیدی‌پور در خصوص اکران محدود فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» در سینما مگامال اظهار داشت: قرار شد «جنگ جهانی سوم» به مدت چند روز در پردیس مگامال به صورت انحصاری و محدود اکران شود. مثل سال‌های گذشته که فیلم «درخت گردو» محمدحسین مهدویان و «خورشید» مجید مجیدی برای رعایت قوانین اسکار در شهرستان‌ها اکران شدند. 

خبرنگار: تبسم کشاورز

انتهای پیام/