شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طبیعی#منابع

تاکید جنبش امل بر موضع یکپارچه لبنان در مقابله با دشمن صهیونیستی

تاکید جنبش امل بر موضع یکپارچه لبنان در مقابله با دشمن صهیونیستی

دفتر سیاسی جنبش امل بر موضع یکپارچه لبنان در ممانعت از غارت منابع طبیعی این کشور از سوی دشمن صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، دفتر سیاسی جنبش امل در بیانیه ای بر موضع یکپارچه لبنان در خصوص ممانعت از غارت و دزدیده شدن منابع طبیعی این کشور توسط دشمن صهیونیستی تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: تهدید توخالی رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات این رژیم برای لبنان اهمیتی ندارد و بیروت کاملاً به دستیابی به حق و حقوق خود پافشاری می کند و متعهد به اصولی است که «آموس هوکشتاین» میانجی آمریکایی را در جریان این اصول قرار داده است.

بیانیه مذکور می افزاید: بحران داخلی لبنان نتیجه مسیرهای بسته سیاسی است و این مسئله نیازمند گفتگوی احزاب سیاسی برای دستیابی به اجماع بر سر انتخاب رئیس جمهور است تا لبنان توانایی رویارویی با چالش‌های موجود را داشته باشد.

از سوی دیگر جنبش امل با اشاره به عملیات مقاومتی خود جوش فلسطینیان علیه شهرک نشینان صهیونیست نیز تاکید کرد: دشمن صهیونیست همچنان به ویرانی، ظلم و کشتار ملت فلسطین ادامه می‌دهد؛ اما با این وجود قدرت آتش رژیم صهیونیستی نتوانسته است مردم فلسطین را از رویارویی های روزمره با این رژیم باز دارد.

هفته گذشته پیش نویس توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا به بیروت و تل آویو ارائه شد و مقامات لبنانی درباره آن ابراز رضایت مندی کردند. کابینه رژیم صهیونیستی نیز از این پیشنهاد استقبال کرد اما چند روز بعد، مذاکره کننده ارشد رژیم صهیونیستی در موضوع ترسیم مرزها استعفا کرد، تا گمانه زنی ها درباره عدم رضایت تل آویو از توافق در این زمینه افزایش یابد.