شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوپک پلاس#روسیه#قیمت نفت

این کشور بزرگترین ذینفع کاهش تولید اوپک پلاس خواهد بود

این کشور بزرگترین ذینفع کاهش تولید اوپک پلاس خواهد بود

روسیه، رهبر تولیدکنندگان غیراوپک در ائتلاف اوپک پلاس، بزرگترین ذینفع از کاهش 2 میلیون بشکه در روز اعلام شده در هفته جاری است، زیرا روسیه هیچ گونه تولیدی را کاهش نخواهد داد تا زمانی که قیمت نفت کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تحلیلگران می گویند در ماه های آینده قیمت نفت افزایش خواهد یافت؛ اوایل این هفته، اوپک پلاس بزرگترین کاهش را در هدف جمعی خود از سال 2020 اعلام کرد. علیرغم رقم "غول تورم که بر کشورهای غربی سایه افکنده است" این کارتل بین‌المللی تولید خود را 2 میلیون بشکه در روز کاهش داد.

با این وجود برخی تحلیلگران بر این باورند که کاهش واقعی تولید کنونی نفت اوپک پلاس نصف این رقم خواهد بود. حدود 1 تا 1.1 میلیون بشکه در روز. این استدلال به این دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان ماه ها است که قادر به تولید سهمیه خود نیستند.

اخیراً، روسیه به گروه عقب مانده در تولید ملحق شده است - به رهبری تولیدکنندگان آفریقایی اوپک، نیجریه و آنگولا زیرا تحریم های غرب منجر به کاهش تولید نفت روسیه شده است.

تخمین زده می شود که روسیه حدود 1 میلیون بشکه در روز عقب‌تر از سهمیه 11 میلیون بشکه ای خود در ماه سپتامبر بوده است، بنابراین مجبور نیست تولید خود را کاهش دهد و فقط از قیمت های بالاتر نفت سود خواهد برد.

این کشور بزرگترین ذینفع کاهش تولید اوپک پلاس خواهد بود

کاهش موثر اوپک پلاس در ماه نوامبر بیشتر برعهده عربستان سعودی خواهد بود که تلاش می کند تولید خود را تا حد سهمیه بندی برساند. سعودی ها قرار است 526000 بشکه در روز از تولید خود را کاهش دهند و هدف آن تولید 10.478 میلیون بشکه در روز است.

علیرغم اصرار اوپک پلاس مبنی بر اینکه تصمیم برای کاهش تولید یک تصمیم "فنی" و مبتنی بر نشانه هایی از کند شدن اقتصاد و خطر رکود است، تحلیلگران این اقدام را یک تصمیم سیاسی می دانند.

تحلیلگران همچنین می بینند که قیمت نفت زودتر از آنچه قبلاً تصور می شد به مرز 100 دلار در هر بشکه باز می گردد و انتظار دارند بازار نفت در کل سال 2023 با کسری مواجه شود. همچنین آنها روسیه را برنده تصمیم اوپک پلاس می دانند زیرا قیمت نفت در حالی که افزایش می یابد، تولید روسیه تغییر چندانی نخواهد کرد.

تحلیلگران پس از نشست اوپک پلاس گفتند که قیمت نفت تا پایان سال و سال آینده از سطح فعلی بالاتر خواهد رفت.

مورگان استنلی اعلام کرد که قیمت نفت دوباره سریعتر از برآوردهای قبلی به 100 دلار در هر بشکه افزایش می یابد و پیش بینی قیمت خود را برای سه ماهه اول سال 2023 از 95 دلار در هر بشکه به 100 دلار افزایش داد. گلدمن ساکس پیش بینی خود از قیمت نفت برنت در این سه ماهه را 10 دلار افزایش داد و به 110 دلار در هر بشکه رساند.

روسیه نیز به نوبه خود – از طریق الکساندر نواک، معاون نخست وزیر، که نماینده کشور در نشست های اوپک پلاس است – تاکید کرد که به کشورهایی که به سقف قیمت می پیوندند، نفت عرضه نخواهد کرد.

223227

این کشور بزرگترین ذینفع کاهش تولید اوپک پلاس خواهد بود