شهر خبر

میشل عون:

استخراج نفت و گاز آغازی برای روند بهبود اقتصاد لبنان است

استخراج نفت و گاز آغازی برای روند بهبود اقتصاد لبنان است

میشل عون رئیس جمهور لبنان امروز دوشنبه درباره آخرین تحولات مربوط به توافق ترسیم مرزهای دریایی با تل آویو اظهار نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه العهد، میشل عون رئیس جمهور لبنان امروز دوشنبه درباره آخرین تحولات مربوط به توافق ترسیم مرزهای دریایی با تل آویو اظهار نظر کرد.

وی در دیدار با یکی از رهبران دینی مسیحیان کاتولیک ارمنی تبار در لبنان، تاکید کرد: ما امیدوار هستیم که توافق ترسیم مرزهای دریایی در چند روز آینده نهایی شود.

میشل عون تاکید کرد: مذاکرات غیر مستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی که با میانجی گری آموس هوکشتاین انجام می شود، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و شکاف ها میان دو طرف در مقایسه با هفته گذشته کاهش پیدا کرده است.

رئیس جمهور لبنان افزود: توافق در موضوع ترسیم مرزهای دریایی، به معنای آغاز روند استخراج نفت و گاز از میادین لبنانی در مناطق کاملا متعلق به این کشور است، مساله ای که موجب آغاز روند بهبود اقتصاد لبنان می شود.

گفتنی است منابع صهیونیستی با  اشاره به عدم مخالفت ارتش رژیم صهیونیستی با پیش نویس توافق ارائه شده از سوی آمریکا در زمینه ترسیم مرزهای دریایی از امضای آن تا پایان ماه جاری میلادی خبر دادند.

هفته گذشته پیش نویس توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا به بیروت و تل آویو ارائه شد و مقامات لبنانی درباره آن ابراز رضایت مندی کردند. کابینه رژیم صهیونیستی نیز با وجود مخالفت نتانیاهو از این پیشنهاد استقبال کرد اما چند روز بعد مذاکره کننده ارشد رژیم صهیونیستی در موضوع ترسیم مرزها استعفا کرد، تا گمانه زنی ها درباره عدم رضایت تل آویو از توافق در این زمینه افزایش یابد.