شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران
پلیس ایران در جریانات اخیر نشان داد که خشونت گرا نیست

عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

پلیس ایران در جریانات اخیر نشان داد که خشونت گرا نیست

محاکمه ساختارشکنان علنی و منطبق با ساختار نظام اسلامی خواهد بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پلیس ایران در جریان‌های اخیر نشان داد که خشونت گرا نیست و خویشتن‌داری بجا و به موقع را یک اصل می‌داند و در عین حال بسیار مقتدر و کارآمد است.

اعتمادآنلاین|

عباس مقتدایی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با تاکید بر اهمیت اقتدار پلیس برای تامین امنیت جامعه اظهار کرد: رویکردهای جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر پیام انقلاب اسلامی و منطبق با قانون اساسیِ برآمده از خواص ملت در صده‌های اخیر است.

به گزارش فارس، بخش هایی از گفت و گوی مقتدایی را در ادامه می خوانید:

*جمهوری اسلامی در مقطع پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن همواره شعار نه شرقی نه غربی را سر داده است،  رویکردهای نظامی، انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران برآمده از نظرات انقلاب اسلامی و قانون اساسی است و به همین جهت اغتشاشات اخیر در هر کشور دیگری رخ می‌داد احتمالا تعداد زیادی از مردم توسط پلیس کشته می شدند؛ اما در ایران نیروی انتظامی مبتنی بر رویکردهای دینی خویشتن‌داری کرد و برخی از نیروهای پلیس هم به شهادت رسیدند.

*در اتفاقات اخیر رویکرد نیروهای امنیتی اعم از نیروهای اطلاعات سپاه و اطلاعات نیروی انتظامی در بالاترین سطح خود جلوه‌گر شد؛ اکنون صدها نفر از عوامل ایجاد ناامنی و اغتشاش و آشوب که مستقیماً تحت حمایت بیگانه قرار داشتند و پول و تجهیزات گرفتند شناسایی و دستگیر شدند و محاکمه آنها به صورت علنی و منطبق با ساختار حقوقی نظام اسلامی انجام خواهد شد.

*در اغتشاشات اخیر صف اغتشاشگران با اعتراض کنندگان جدا و کاملاً مشهود شد که حضور مردم در صحنه برای جبران برخی از ناکارآمدی‌های مدیریتی هم به بروز و ظهور رسید.

*غرب و برخی از کشورهای معاند با صرف هزینه‌های گزاف و همچنین برنامه‌ریزی‌های چندین ساله تلاش کردند تا اغتشاش را در ایران رقم بزنند،  دشمنان خودشان بهتر از هر کس دیگری به اقتدار نظام اسلامی واقف شده‌اند که ظرف یکی دو هفته نه تنها جلوی اغتشاشات گرفته شد بلکه آنهایی که سردمدار این ناآرامی‌ها اعم از فرصت‌طلبان منسوب به ساختار‌های شاهنشاهی سابق، جریان نفاق و یا گروهک‌های معاندی که در آن سوی مرزها و در کردستان عراق بودند همگی شناسایی و سر جای خودشان نشانده شدند و برخی هم اکنون مراحل دادرسی‌ها برای شکل‌گیری محاکمه و دادگاه را طی می‌کنند.

*نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی اقتدار، هوشیاری، سعه صدر و خویشتنداری لازم را دارند، نیروهای امنیتی بین معترضین و اغتشاشگران و آشوبگران تفکیک قائل هستند؛ اعتراض و یا شنیدن سخنان مخالف به عنوان یک اصل پذیرفته شده در این نظام موجه و دارای جایگاه است اما اغتشاش پذیرفتنی نیست و کسانی که ساختار شکنی می‌کنند خودشان را برای محاکمه آماده کنند.

*پلیس ایران در جریان‌های اخیر نشان داد که خشونت گرا نیست و خویشتن‌داری بجا و به موقع را یک اصل می‌داند و در عین حال بسیار مقتدر و کارآمد است.

*ما کشوری هستیم که در آن چندصدایی وجود دارد و در آن دیدگاه‌های متفاوت به عنوان یک اصل کلی پذیرفته شده است؛ باید بپذیریم که احزاب، جریان‌ها و گروه‌ها هرکدام سلایق و علایق خود را دارند و به مرور بیش از پیش باید یاد بگیریم که چگونه حرف‌های خوب را با شیوه‌های خوب بیان کنیم و اسیر احساساتم نشویم.

*رسانه‌های غربی در روزهای اخیر با شگردهای پیچیده روانی و رسانه‌ای تلاش کردند تا جامعه را هیجانی کنند اما واقعیت آن است که اکثریت جامعه ایران منطقی به موضوع توجه کرده و اسیر هیجانات نشدند.

*اکنون در رسانه‌های غربی که انواع دروغ‌پردازی‌ها را در این روزها داشتند در این فکر هستند که چگونه می‌توانند آبروی از دست رفته خود را مجدداً برای کارکردهای بعدی به دست آورند.

*چیزی که افکار عمومی نسبت به آن واقف شده است این است که غربی‌ها هم در سطح دیپلماتیک و هم در سطح رسانه‌ای روند دروغ پردازی و عناد خودشان را کاملا آشکار کرده‌اند و اکنون علیرغم هزینه‌های زیادی که پرداخت کرده‌اند، دستاوردی نداشتند.