شهر خبر

شهدابی‌ها در اندیشه نخستین برد/ جدال خودروسازان در تهران

شهدابی‌ها در اندیشه نخستین برد/ جدال خودروسازان در تهران

هفته سوم لیگ برتر مردان روز چهارشنبه 20 مهرماه با هفت دیدار پیگیری خواهد شد و تیم شهداب یزد مدافع عنوان قهرمانی در بازی خانگی به دنبال نخستین برد خود در این فصل است و جدال خودروسازان در شهرآورد تهران نیز حساسیت خاص خود را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، هفته سوم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران روز چهارشنبه بیستم مهرماه با هفت دیدار در شهرهای گرگان، مریوان، مشهد، تهران، یزد، رفسنجان و آمل بدون تماشاگر پیگیری می‌شود.

در یکی از مسابقات حساس این هفته تیم شهداب مدافع عنوان قهرمانی در یزد میزبان شهرداری گنبد است. یزدی‌ها که در رتبه نهم جدول قرار دارند، در دو هفته گذشته این مسابقات مغلوب هورسان رامسر و ایفاسرام اردکان شدند و این هفته امیدوارند در بازی خانگی موفق به کسب نخستین برد خود در این رقابت‌ها شوند.

ازسوی دیگر تیم شهرداری گنبد که با یک شکست در هفته دوم و بدون امتیاز در جایگاه سیزدهم قرار دارد، به‌دنبال یادآوری اعتبار والیبال شهر خود است. دیدار گنبدی در هفته نخست برگزار نشد و شاگردان رامین بابایی این هفته دومین مسابقه خود در لیگ برتر را انجام خواهند داد.

شهرآورد تهران از دیگر مسابقات حساس هفته سوم لیگ برتر است که دو تیم خودروساز کشور از ساعت 16 در خانه والیبال تهران به مصاف یکدیگر خواهند رفت. در این مسابقه نارنجی‌پوشان سایپا میزبان شاگردان پیمان اکبری در تیم پیکان هستند که عنوان پرافتخارترین تیم این مسابقات را یدک می‌کشد.

تیم والیبال پیکان با ۱۲ دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم شرکت کننده در مسابقات لیگ برتر والیبال ایران است. این تیم شش عنوان نایب قهرمانی و چهار مدال برنز نیز در پرونده کاری خود در این رقابت‌ها دارد.

تیم والیبال پیکان که عنوان سومی جهان و چندین دوره قهرمانی باشگاه‌های آسیا از جمله سال 2022 را در پرونده افتخارات خود دارد، نماینده آسیا در قهرمانی باشگاه‌های جهان امسال هم است و این تیم امیدوار است در سال 1401 با کسب سیزدهمین مقام قهرمانی به حسرت هفت ساله خود برای کسب مجدد این عنوان پایان دهد.

پیکان با دو برد و شش امتیاز در رتبه دوم جدول است و سایپا بدون برد و با یک امتیاز در رتبه دهم قرار دارد. نتیجه تلاش دو تیم در مرحله مقدماتی سال گذشته یک برد برای هر تیم بوده است. ‌

تیم پاس گرگان در سومین مسابقه هفته سوم لیگ برتر مردان میزبان هورسان رامسر است. هورسان از جمله تیم‌های دو برده لیگ است که با 6 امتیاز در جایگاه سوم جدول قرار دارد و شاگردان رحمان محمدی‌راد برای حفظ جایگاه خود باید در بازی خارج از خانه فاتح میدان باشند.

هورسانی‌ها برای این مسابقه درخواست استفاده از ویدئوچک دادند و فدراسیون نیز با این درخواست موافقت کرده است. ازسوی دیگر پاس گرگان با یک برد و سه امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار دارد و برای پیروزی در این بازی خانگی برنامه‌ریزی کرده است.

راه‌یاب ملل مریوان نیز در این هفته باید از فولاد سیرجان صدرنشین جدول پذیرایی کند. شاگردان آرش صادقیانی در هفته دوم به دلیل مخالفت شورای تامین بازی نکردند و روز چهارشنبه برای دومین بار در لیگ برتر امسال به میدان می‌روند. این تیم در هفته نخست سایپا را در تهران شکست داد و با دو امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار دارد. فولاد سیرجان نیز با دو برد و 6 امتیاز صدرنشین است و در صورت شکست در این هفته صدر جدول را از دست خواهد داد.

تیم گیتی‌پسند اصفهان در هفته سوم لیگ برتر مردان میهمان لبنیات هراز در سالن پیامبر اعظم (ص) شهر آمل است. نمایندگان آمل و اصفهان با یک برد و سه امتیاز در جایگاه‌های چهارم و ششم جدول هستند و برد در این مسابقه قطعا اهمیت خاصی برای دو تیم خواهد داشت تا حداقل جایگاه خود را تثبیت کنند و یا حتی شاهد صعود در جدول باشند.

تیم مس رفسنجان که در دقایق پایانی هفته دوم مجوز حضور در مسابقات را به دست آورد، این هفته در نخستین مسابقه خانگی خود به مصاف شهرداری ارومیه می‌رود. دو تیم بدون برد و امتیاز در رتبه‌های 11 (ارومیه) و 14 (رفسنجان) جدول هستند و در این مسابقه برای نخستین برد خود به میدان می‌روند.

دو تیم نیان الکترونیک خراسان و ایفاسرام اردکان که نخستین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کنند در آخرین مسابقه این هفته در سالن مهران مشهد به مصاف یکدیگر می‌روند. میزبان این مسابقه بدون برد و امتیاز در رتبه دوازدهم جدول قرار دارد و نماینده اردکان نیز با یک برد و دو امتیاز، جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است.

 

برنامه کامل دیدارهای هفته سوم لیگ برتر مردان به قرار زیر است:

 

گرگان، سالن امام خمینی (ره)، ساعت 16

پاس گرگان – هورسان رامسر

 

مریوان، سالن زاگرس، ساعت 16

راه‌یاب ملل مریوان – فولاد سیرجان ایرانیان

 

مشهد، سالن مهران، ساعت 16

نیان الکترونیک خراسان – ایفاسرام اردکان

 

تهران، خانه والیبال، ساعت 16

سایپا تهران – پیکان تهران

 

یزد، سالن شاهدیه، ساعت 16

شهداب یزد – شهرداری گنبد

 

رفسنجان، سالن 9 دی، ساعت 16

مس رفسنجان – شهرداری ارومیه

 

آمل، سالن پیامبر اعظم (ص)، ساعت 16

لبنیات هراز آمل – گیتی پسند اصفهان

انتهای پیام/