شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزن

۳ رژیم مختلف دتاکس برای کاهش وزن | از این رژیم‌ها دوری کنید

دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۵

رژیم دتاکس لزوما به معنی آب‌های میوه‌ای نیست و این آب‌های میوه‌دار تنها بخشی از این رژیم هستند. رژیمی که به قهرمان سم‌زدای بدن‌ها نیز معروف است.

رژیم غذایی - چاقی - لاغری

به گزارش همشهری آنلاین، انتخاب یک رژیم دتاکس با هدف کاهش وزن باید سالم و هوشمندانه و به‌طور مشخص برای کاهش وزن طراحی شده باشد. اگر تصمیم خود را برای شروع یک رژیم کاهش وزن دتاکس گرفته‌اید، تا پایان این مطلب را بخوانید و از بین سه رژیم مخصوص کاهش وزن دتاکس یکی را برای خود برگزینید. اما قبل از آن باید چند نکته و حقیقت علمی را راجع به دتاکس بدانید.

رژیم دتاکس، به خودی خود سم‌زدایی نمی‌کند و در حقیقت تنها به فرآیند سم‌زدایی بدن ما کمک می‌کند.

چگونه یک رژیم دتاکس را انتخاب کنم؟

پیش گرفتن یک رژیم دتاکس همانقدر که می‌تواند برای بدن افراد مفید باشد و توانایی آن را در سم‌زدایی افزایش دهد، در صورت رعایت نکردن برخی از اصول و شرایط اولیه می‌تواند مضر و خطرناک نیز باشد. کارشناسان بر این باورند که یک رژیم کامل رژیمی است که در آن تمامی طیف‌های تغذیه‌ای لازم برای بدن از جمله پروتئین‌ (غلات، دانه‌ها و …)، کربوهیدرات، آنتی‌اکسیدان، فیبر و … باشد.

از رژیم‌هایی مانند رژیم‌های زیر دوری کنید:

-  رژیم‌های دتاکس کم‌کالری: از رژیم‌هایی که کالری مصرفی روزانه آنها بسیار کم است دوری کنید زیرا آنها عملکرد عادی و طبیعی بدن شما را به خطر می‌اندازند.

-  رژیم‌ دتاکسی با هدف‌های دست‌نیافتنی: از قدیم گفته‌اند که سنگ بزرگ نشانه نزدن است! پس بجای تمایل به کاهش وزن در مدت زمان کوتاه، منطقی باشید و از این گونه‌ رژیم‌ها دوری کنید!

-  رژیم دتاکسی با حذف گروه غذایی خاص: همانطور که پیش‌تر گفتیم رژیم غذایی باید همه‌ گروه‌های غذایی را شامل شود. از پیش گرفتن رژیم‌هایی که تنها به آب و مکمل‌ها اکتفا می‌کنند، اجتناب کنید.

بهترین رژیم دتاکس کدام است؟

شاید هیچ‌گاه نتوان به این پرسش با قطعیت پاسخ داد، زیرا هیچ دو نفری وجود ندارند که یک رژیم یکسان بر آنها تاثیر مشابهی بگذارد. اما در نهایت و به صورت کلی سه رژیم دتاکسی که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم، از بین محبوب‌ترین‌های آنها انتخاب شده‌اند.

۱-  دتاکس دوهفته‌ای

این رژیم یک رویکرد منطقی و کاملا علمی است که توسط دکتر یان، متخصص تغذیه از دانشگاه هاروارد، به شما پیشنهاد می‌شود. چه چیزی بهتر از دو هفته زمان، برای پیش گرفتن رژیم دتاکسی که سبک زندگی شما را زیر و رو کند؟ رژیمی که در کنار مصرف غذاهایی با آنتی‌اکسیدان و فیبر بالا، تمرینانت ورزشی را نیز با خود به همراه دارد.

این رژیم به صورت تخصصی برای کاهش وزن نوشته نشده، اما با تغییر روند تغذیه‌ای و عادت به سبک زندگی جدید، این رژیم علاوه بر کمک به کاهش وزن، به ثابت نگه داشتن وزن پس از کاهش آن نیز، کمک شایانی می‌کند.

۲- دتاکس سه روزه

آیا دو هفته‌ کامل وقت ندارید یا این مدت به نظرتان خیلی طولانی می‌آید؟ رژیم دتاکس سه روزه را امتحان کنید! این رژیم ویژه‌ بعد از دوره‌ای است که زمان‌های شلوغ، پر مهمانی و مسافرت و متعاقبا تغذیه نادرستی داشته‌اید!

۳- دتاکس نوشیدنی

در این رژیم به خصوص حتی نیاز نیست که غذاهایی  را که دوست دارید ترک کنید! اما لازم است که آنها را متعادل کنید و از غذاهای فرآوری‌شده و پرچرب و … دوری کنید و همزمان با این کار، نوشیدنی‌های دتاکس رنگارنگ را در وعده‌های غذایی خود جای دهید. نوشیدنی‌هایی که می‌تواند ترکیب آب با هر میوه‌ای که دوست دارید، باشد. 

منبع: بهداشت نیوز